اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

اقدامات سخیف آمریکا موج بیداری اسلامی در جهان را شعله‌ورتر می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: اقدامات سخیف آمریکا و رژیم صهیونیستی موج بیداری اسلامی در جهان را شعله‌ورتر می‌کند.

اقدامات سخیف آمریکا موج بیداری اسلامی در جهان را شعله‌ورتر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، پرویز آژیده امروز در تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان تبریز در اهانت به پیامبر اسلام افزود: ما امروز در این مکان جمع شدیم تا نفرت قلبی خود را از دیوصفتان اعلام کنیم و به جهانیان بفهمانیم که امت رسول‌الله جان و مال خود را فدای اسلام می‌کند.

وی در ادامه از بصیرت دینی و هوشیاری دانشجویان در این مراسم قدردانی کرد و گفت: استکبار  بداند که با چنین ترفندهای جاهلانه نمی‌تواند مقابل پیشرفت اسلام ناب محمدی را بگیرد و چنین اقدامات سخیف، موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان را منورتر از قبل در کل دنیا خواهد کرد.

در پایان این مراسم بسیج دانشگاهیان و حوزویان دانشگاه تبریز با صدور بیانیه‌ای با اشاره به دستاویز قرار داده شدن مقدس‌ترین واژگان توسط استکبار جهانی تصریح کردند: ما دانشگاهیان دانشگاه تبریز امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا بر مظلومیت واژه آزادی که چونان سایر نهادهای ارزشی به اسارت استکبار جهانی درآمده است اعلام تأثر و تأسف کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه با یادآوری سکوت معنی‌دار شبکه‌های خبری خارجی و خودداری آنان از پرداختن به زوایای این فاجعه که با اهانت به برترین مخلوق خلقت احساسات میلیاردها موحد به ویژه مسلمانان را جریحه‌دار کرده است، افزوده شده است: آنان این پرسش را ایجاد کرده‌اند که چگونه می‌توان انتشار چند عکس خانوادگی خاندان سلطنتی را جرمی نابخشودنی انگاشت ولی توهین و تحقیر به تمام بشریت را ستود، چگونه است که اظهار نظر در مورد هولوکاست مجازات‌های بسیار سنگین و کمرشکن را به دنبال دارد اما اخلال بی‌بدیل نظم عمومی و جریحه‌دار کردن احساسات میلیاردها انسان بلامانع است.

در قسمتی از این بیانیه، با اشاره به اینکه آنچه امروز به نام آزادی بیان مورد حمایت صهیونیسم است چیزی جز لگدمال کردن کرامت انسانی و حمایت از وحوش قرن 21 نیست، تاکید شده است: آزادی مطلق مساوی ولنگاری و کوبیدن بر طبل جنگ، فزون‌طلبی، زیاده‌خواهی گروهی و هرج و مرج طلب است که بی‌توجه به آزادی‌های دیگران با هنجارشکنی، هوس‌رانی خود را توجیه می‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه با انتقاد از استفاده ابزاری از واژه مقدس «آزادی بیان» توسط صهیونیسم تصریح شده است: کشتار هزاران انسان بی‌گناه در سرزمین‌های اشغالی و به دست قصابان صهیونیست در شبکه‌های وسیع خبری هیچ انعکاسی ندارد و صدای ملت‌های مظلوم در گلو خفه ‌شده و در هاله‌ای از سانسور خبری شدید قرار می‌گیرد، چگونه است که انسان‌هایی پاک و عفیف تنها به جرم داشتن حجاب عفت محاکمه می‌شوند و آزادی آنان روزانه در کشورهای مدعی دموکراسی و در مقابل چشم بین‌المللی نقض می‌شود اما توهین به احساسات و عقاید میلیاردها انسان موحد نقض آزادی نیست.

دانشجویان، اساتید، کارکنان دانشگاه تبریز و حوزویان در بخش پایانی این بیانیه ضمن ابراز انزجار از حرکت خام و ناپخته صهیونیسم اقلیت یک درصد در توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص) با اشاره به اینکه بر اساس اعلامیه حقوق بشر هتک حرمت و حیثیت انسان‌ها بدون توجه به جنس، نژاد، آیین و سایر عوامل ممنوع بوده و بر اساس ماده 10 اعلامیه 1789 حقوق بشر، آزادی افسار گسیخته که نظم عمومی جهانی مستقر را مختل می‌سازد، خواستار محاکمه عاملان این حادثه و محکوم شدن آنان به اشدّ مجازات شده و از دولت‌های آمریکا و فرانسه خواسته‌اند که با عذرخواهی از ملت‌ها و برخورد شدید با عاملان چنین جنایاتی از بروز جنگ و خشونت جلوگیری کنند.

دانشجویان، اساتید، کارکنان دانشگاه تبریز و حوزویان در این تجمع با فریادهای «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «مرگ بر آمریکا، اسرائیل و فرانسه»، «لبیک یا رسول‌الله» و «یا ایهالمسلمون اتحدوا اتحدوا» بار دیگر آمادگی خود را برای دفاع از ارزش‌های دین مقدس اسلام اعلام داشتند.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول