اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس:

نفت و گاز در صف سرمایه‌گذاری کشور باشد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس گفت: نفت و گاز باید در صف سرمایه‌گذاری کشور باشد در حالی که در گذشته این تفکر وجود داشت که باید منابع را بفروشیم و از پول آنها دستگاه‌ها را اداره کنیم.

نفت و گاز در صف سرمایه‌گذاری کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی که به صورت نمادین در هنرستان قدس برگزار شد اظهار کرد: شما دانش‌آموزان امیدهای آینده کشور هستید بنابراین باید از فرصت خود نهایت استفاده را ببرید.

وی خاطر نشان کرد: افراد دارای استعدادهای متنوعی هستند بنابراین استعدادهای آنها باید در دنیای تعلیم و تربیت جدی گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه‌های رشد در همه انسان‌ها قرار داده شده است گفت: بسیاری از زمینه‌ها در انسان‌ها وجود دارد که اکتسابی است بنابراین باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی آنها را بارور سازیم.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد به این موضوع توجه ندارند و یک بعدی می‌شوند ولی افراد آینده‌نگر به این موضوع توجه داشته‌اند که زمینه‌های رشد که خداوند در نهاد انسان قرار داده برای همه انسان‌ها بوده و بر اساس شناخت و انتخاب‌های درست در مسیر شکوفایی آن گام برمی‌دارند.

لاریجانی با تاکید بر تفکر درباره نیازهای آینده جامعه گفت: انسانی موفق است که متناسب با شرایط گام بردارد به عنوان مثال شهید مطهری به عنوان نویسنده توانا در دوران خود برای حل مسائل و مشکلات جامعه دست به قلم برد.

وی به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: کشور از نظر شرایط جغرافیایی در یک شاهراه شرق و غرب قرار گرفته و این امر سبب شده دیگران نسبت به ایران توجه زیادی داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ایران کشور نفتی و گازی است و این مزیت در هر کشوری وجود ندارد بنابراین ظرفیتی برای کشور محسوب می‌شود که باید به درستی از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نفت و گاز باید در صف سرمایه‌گذاری کشور باشد ولی در گذشته این تفکر وجود داشت که باید منابع نفت و گاز را بفروشیم و از پول آنها دستگاه‌های کشور را اداره کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: باید قوانین و سیاست‌ها به سمتی برود که دولت‌ها کوچک شوند و بودجه‌های روزمره از ظرفیت‌های عوارض گمرکی و... تامین شده و پول نفت و گاز برای جوانان سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به گزارش مسئول آمار کشور گفت: قاعده هرم کشور جوانان هستند و این ظرفیت مهمی بوده که باید به درستی از آن استفاده شود و برای استفاده از این ظرفیت باید فرصت‌های شغلی در رده‌های تخصصی و تولیدی برای آنها ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی اوقات اگر برای نوجوانان و جوانان برنامه درستی تدوین نشود این فرصت‌ها ممکن است به تهدید تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب سمت و سوی کشور باید به سوی تولید داخلی باشد عنوان داشت: اگر سرمایه‌گذاری بیشتری در استان قم در زمینه صنعت صورت گیرد مشکلی برای اشتغال نداریم.

لاریجانی خاطر نشان کرد: اکنون تاکیدات فراوانی برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی وجود دارد و به سرمایه‌گذاران کمک می‌شود تا فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی عنوان داشت: ظرفیت‌های تولید کشور در دورنمای آینده باید افزایش پیدا کند و برای تحقق این امر چاره‌ای جز کوچک کردن دولت‌ها و واگذاری کارها به مردم وجود ندارد تا خلاقیت در کارها به وجود آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر اندازه دولت بزرگ باشد زمینه برای ابتکارات مردمی کم است و هر اندازه دولت کوچک‌تر باشد فرصت بیشتری برای استفاده از خلاقیت مردم وجود دارد.

وی تاکید کرد: شما باید با استفاده از خلاقیت و استعدادهای خود کارآفرین باشید و این دورنمایی است که باید مشاهده کنید.

لاریجانی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم، بودجه جاری باید از نفت جدا شود گفت: برای تحقق این امر دولت باید کوچک شود تا منابع نفت و گاز به سوی تولید برود.

وی یادآور شد: امروز 100 هزار میلیارد تومان بودجه جاری در کشور وجود دارد که یک پنجم تولید ناخالص ملی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی کم‌توجهی به هنرستان‌ها را یکی از نواقص سیستم آموزشی در گذشته ذکر کرد و افزود: با تجدید نظر در سیستم آموزشی به این حوزه توجه بیشتری شده و این فرصتی برای هنرستان‌ها است و اگر از نظر دانش فنی جلوتر باشند فرصت بیشتری برای ورود به بازار کار برای آنها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: تدابیر رهبر انقلاب نیز در همین راستاست و صاحب‌نظران اقتصادی و افراد با تجربه اذعان ‌دارند این مسیر می‌تواند مشکلات کشور را حل کند و در نتیجه اقتصاد کشور شکوفا شده و ظرفیت ملی کشور افزایش پیدا می‌کند.

لاریجانی یادآور شد: تاکنون کشور از نظر سیاسی به خوبی ایفای نقش کرده و آرمان‌های انقلاب به خوبی پیگیری شده و هدایت جامعه در این امور خوب بوده است ولی در حوزه اقتصاد باید چارچوب‌های مدون و برنامه‌ریزی انجام شود تا نوسانات تأثیری در زندگی مردم نگذارد.

وی عنوان داشت: به تولید کشور باید به عنوان نقطه ثقل اصلی توجه شود تا کشور با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی دقیق گام بردارد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول