اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کردستان خبر داد

وجود 117 هنرستان در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان تعداد هنرستان‌های موجود استان کردستان را 117 مورد بیان کرد.

وجود 117 هنرستان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طالب محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: از این تعداد 78 باب مستقل بوده که 40 درصد از این تعداد نیز نیازمند تناسب‌سازی و تجهیز است.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته برای سامان‌بخشی فضاهای آموزشی و توسعه آن افزایش تراکم در شاخه کاردانش، استفاده از امکانات سایر ادارات دولتی و تغییر کاربری دبیرستان به هنرستان است.

وی با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی هنرستان‌های استان باید آمادگی لازم برای جذب دانش‌آموز را داشته باشند، یادآور شد: این مهم نیازمند اجرایی کردن مصوبات سفر دوم و سوم هیئت دولت و سفر رهبری به کردستان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در این راستا به احداث 21 باب هنرستان و اختصاص 30 میلیارد ریال برای ساخت سوله در داخل هنرستان‌های فعلی و تناسب‌سازی نیاز است.

محمدی به سیاست‌های استان در راستای توسعه کمی اشاره کرد و گفت: افزایش جذب هنرجویان پایه دوم فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش دوره دوم متوسطه، افزایش سهم دانش‌آموزان دختر، افزایش سهم هنرجویان غیردولتی و افزایش هنرجویان روستایی از جمله این سیاست‌ها است.

وی اضافه کرد: آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش باید از لحاظ چرایی و چگونگی مورد بررسی قرار گیرد و از این امر نیز نیازمند توجه به آموزه‌های دینی، اسناد فرا دستی، توسعه نقشه سند جامع علمی کشور و بهره‌گیری از تجربیات جهانی است.

مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان نیز در این جلسه به احداث 14 باب مدرسه هنرستان در استان پرداخت و گفت: این پروژه‌ها از جمله پروژه‌های مصوب سفر رهبری و هیئت دولت است که هم‌اکنون در دست اجراست.

علی شیرزادی اضافه کرد: در دور دوم سفر هیئت دولت به استان 12 باب و در دور سوم هشت باب احداث مدرسه در استان به تصویب رسید که برای احداث همگی این هنرستان‌ها نیاز به بودجه‌ای جهشی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه احداث 579 نمازخانه در مدارس استان از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده است، بیان کرد: در بحث احداث سالن‌های چند منظوره نیز اقداماتی در دستور کار است و برای احداث هر سالن چند منظوره 130 میلیون تومان اعتبار لازم است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول