اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی جدید

5 هنرستان در قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم از راه‌اندازی پنج هنرستان جدید در استان قم خبر داد.

5 هنرستان در قم راه‌اندازی می‌شود

اکبر حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های اداره ‌کل آموزش و پرورش استان قم برای توسعه مدارس فنی و هنرستان‌های قم اظهار کرد: در حال حاضر 53 واحد هنرستانی در آموزش و پرورش قم وجود دارد که در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان برای فراگیری مهارت‌های مختلف فعال هستند.

وی افزود: از این 53 واحد، 24 مدرسه فنی و حرفه‌ای و 29 مدرسه رشته‌های کار و دانش را برای دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به سیاست‌های آموزش و پرورش در زمینه توسعه آموزش‌های عملی و مهارتی اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید پنج هنرستان به این 53 واحد اضافه شده و مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان را در دستور کار خواهند داشت.

وی گفت: هنرستان نمونه دولتی ایثار نیز در استان قم در عرصه تربیت دانش‌آموزان نخبه در عرصه‌های مهارتی فعالیت می‌کند.

حیدری با اشاره به اینکه در سال گذشته تحصیلی 9 هزار و 400 دانش‌آموز در رشته‌های فنی در استان قم تحصیل می‌کردند عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه رشته‌های فنی در مقطع متوسطه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده است، توسعه رشته‌های فنی است.

معاون آموزش متوسطه اداره ‌کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: توسعه مهارت‌های فنی در دانش‌آموزان هم به اشتغال‌زایی کمک کرده و هم با کاهش درصد بیکاری در جامعه آسیب‌های اجتماعی را کنترل می‌کند.

وی گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه تا پایان مهلت این قانون باید نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه جذب هنرستان‌ها شده باشند.

حیدری اضافه کرد: بسیاری از بندهای سند تحول نیز به این موضوع اشاره کرده است که آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان را به مهارت‌آموزی تشویق کند و این موضوع اثرات بسیار مثبتی در زمینه ارتقای تولید ملی و پیشرفت اقتصادی جامعه خواهد داشت.

وی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین مزایای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در مدارس فنی این است که معمولاً فارغ‌التحصیلان این مدارس به سرعت جذب بازار کار شده و بسیاری از آنها می‌توانند به عنوان یک کارآفرین برای جامعه اشتغال‌زایی کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول