اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

هنرستان‌های کار و دانش کشاورزی طرح جوار روستایی ثبت‌نام رایگان می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هنرستان‌های کار و دانش کشاورزی طرح جوار روستا در سطح استان به صورت رایگان از بین دانش‌آموزان سال دوم متوسطه ثبت‌نام می‌کنند.

هنرستان‌های کار و دانش کشاورزی طرح جوار روستایی ثبت‌نام رایگان می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جریان بازدید از مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: این مجتمع برای سال تحصیلی آینده از بین قبول‌شدگان سال اول متوسطه برای ادامه تحصیل در شاخه کار و دانش ثبت‌نام می‌کند.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را آشنایی جوانان و نوجوانان با فنون کارآمد تولید محصولات کیفی بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: یکی از ضعف‌های نظام آموزشی ما در مقاطع مختلف به ویژه دانشگاه‌ها نبود رغبت دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه برای حضور در روستاها و سر مزارع است که ما با راه‌اندازی هنرستان‌های کار و دانش کشاورزی در روستاهای مختلف سعی داریم به صورت عملی دانش‌آموزان را با علوم و فنون جدید در این زمینه آشنا کنیم.

عبدایمانی با بیان این‌که در سال‌های اخیر توجه به آموزش و مهارت‌آموزی در بخش کشاورزی مورد دقت و اهتمام جدی قرار گرفته است، تصریح کرد: برای ما شایسته نیست که در مناطق روستایی دانش‌آموز و دانشجوی ما فاقد مهارت حوزه زراعت و پرورش و تولید محصولات متنوع کشاورزی باشد که برای رفع این خلأ سعی کردیم دانش‌آموزان متعددی را جذب این مناطق کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در کنار این کار مزایایی نیز برای دانش‌آموزان شاغل در هنرستان‌ها برای ادامه تحصیل در نظر گرفتیم تا با برخورداری از سهمیه حضور در دانشگاه جامع علمی – کاربردی کشاورزی بتوانند از مزایای تحصیل نیز بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین موضوع آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل استان از اول مهر ماه تا ششم این ماه را به مدت شش روز یادآور شد و خاطرنشان کرد: این فصل همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز اجرا می‌شود.

عبدایمانی هدف از این اقدام را دستیابی به اطلاعات صحیح و دقیق از کلنی‌های زنبور عسل و وضعیت زنبورستان‌های استان اعلام کرد و ادامه داد: زنبورداران آدرس دقیق زنبورستان‌های خود را برای آمارگیری به نزدیک‌ترین تعاونی زنبورداران یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: در طول مدت آمارگیری از فعالان این بخش انتظار می‌رود با خودداری از نقل و انتقال کلنی‌های زنبور عسل به سرشماری دقیق در این زمینه کمک کنند.

عبدایمانی بیان کرد: زنبورداران در مواقع آمارگیری با همراه داشتن شناسنامه زنبورداری در محل زنبورستان حضور داشته و در ارایه اطلاعات دقیق و کامل با مأموران آمارگیری همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول