اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 15 روز انجام می‌شود

ثبت‌نام از دانش‌آموزان کردستانی در هنرستان‌ها

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کار و‌ دانش استان برای سال تحصیلی 92-91 را اعلام کرد و گفت: این اقدام به مدت 15 روز انجام می‌شود.

ثبت‌نام از دانش‌آموزان کردستانی در هنرستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طالب محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: کار ثبت‌نام دانش‌آموزان در هنرستان‌های استان از روز پنج‌شنبه یکم تیر آغاز و تا 15 تیرماه 91 ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت محدود ثبت‌نام در هنرستان‌ها و تعداد زیاد دانش‌آموزان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این واحدهای آموزشی، دستورالعمل جدید و خاص هنرستان‌ها تنظیم و به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده است که بر همین اساس از دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد برابر ملاک‌های اعلام شده ثبت‌نام به‌عمل خواهد آمد.

وی با اعلام اینکه معدل کل پایه اول متوسطه با ضریب سه، نمرات دروس ریاضی یک، فیزیک و آزمایشگاه یک، شیمی یک و زبان‌انگلیسی و کسب شرایط لازم در نمونه برگ هدایت تحصیلی از ملاک‌های ثبت‌نام دانش‌آموزان در هنرستان‌ها هستند، اظهار کرد: در شرایط برابر، دانش‌آموزانی در اولویت ثبت‌نام هنرستان‌ها خواهند بود که زودتر اقدام به ثبت‌نام کرده باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه از تمامی دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به ادامه تحصیل در هنرستان‌ها و اولیای آنان دعوت نمود ضمن بازدید از هنرستان‌های استان و مطالعه بروشورها و تراکت‌های تنظیم شده، از راهنمایی‌های ارزنده مشاوران، مدیران و معلمان به منظور انتخاب رشته مناسب و مورد علاقه بهره‌مند شوند. 

به گفته محمدی در سال تحصیلی 92-91 تعداد 117 هنرستان فنی‌و‌حرفه‌ای و کار و دانش با 431 رشته محل در 85 رشته متنوع و با گرایش‌های مختلف متناسب با استعداد و توانایی دانش‌آموزان در سطح استان فعال خواهد بود.  

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول