اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری:

توزیع عادلانه اعتبارات فرهنگی گیلان مطالبه شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: توزیع عادلانه اعتبارات فرهنگی گیلان باید بررسی، رصد، پیگیری و مطالبه شود.

توزیع عادلانه اعتبارات فرهنگی گیلان مطالبه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، آیت‌الله رضا رمضانی عصر امروز در نشست فرهنگی فرمانداری این شهرستان با تشریح جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل و نقش تاثیرگذار آن در بیداری اسلامی و معادلات سیاسی جهان اظهار کرد: مقوله فرهنگی یک کار تدریجی است که تاثیرات آن در طول زمان به ثمر می‌رسد.

وی با بیان اینکه فرهنگ زیر مجموعه دین است، افزود: باید با آشنایی و معرفت بیشتر به طرف تعامل، و تفاهم و هم‌افزایی نیروها و برنامه‌های فرهنگی حرکت کنیم.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی تفاوت بنیادی و مبنایی با دیگر نظام‌های حاکم بر جهان دارد، تصریح کرد: اسلام اعتدالی در برابر اسلام لیبرالی و اسلام افراطی در نظام مقدس جمهوری اسلامی جاری است و اسلام اعتدالی به ابعاد فردی و اجتماعی می‌پردازد.

وی به نقش تاثیرگذار مقام معظم رهبری در رهبری مسلمانان عدالت‌خواه جهان اشاره کرد و گفت: در گذشته نیز تاکید شده بود که در سال‌های اخیر تنها کسی که کارکرد انقلابی و اسلامی و ولایت‌مداری در جهان به طرف اوست، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای است.

رمضانی ادامه داد: در حالی که برخی در جهان ندای تفرقه سر می‌دهند و فتوای واجب بودن هتک حرمت به اماکن مقدس مسلمان و شیعیان را صادر می‌کنند اما همواره از طرف علما و مراجع ایرانی اسلامی فتوای حرام بودن هتک حرمت به تمام مقدسات و پیامبران الهی ادیان مختلف صادر می‌شود.

وی درباره مسایل فرهنگی در گیلان، ابراز کرد: باید توزیع عادلانه اعتبارات فرهنگی در استان بررسی، رصد، پیگیری و مطالبه شود و متصدیان امور به تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در امور فرهنگی و دینی بپردازند و آن را الگو قرار دهند.

جواد شفیعی ثابت جانشین شورای فرهنگی عمومی شفت نیز در نشست مذکور با برشمردن مزیت‌های فرهنگی این شهرستان اظهار کرد: وجود سابقه طولانی، ریشه مذهبی و دینی در این خطه که نماد آن وجود امامزادگان ابراهیم (ع) و اسحاق (ع) است، به همراه دیگر ظرفیت‌های خوبی که از منابع خوش‌فکر دینی و فرهنگی جوان وجود دارد، فرصت خوبی برای تعالی اخلاقی و بهبود فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان محسوب می‌شود.

در این مراسم امام جمعه و تعدادی از فعالان فرهنگی شفت به ارائه دیدگاه‌ها و شرایط فرهنگی این شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول