اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

توزیع کتاب‌های مقطع ابتدایی و راهنمایی در هفته اول مهرماه

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از توزیع کتاب‌های مقطع ابتدایی و راهنمایی در هفته اول مهرماه خبر داد.

توزیع کتاب‌های مقطع ابتدایی و راهنمایی در هفته اول مهرماه

محمدتقی فخریان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به تمهیدات ویژه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی برای هفته اول مهرماه اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مدارس 48 تیم نظارتی به نمایندگی از اداره‌کل در 48 اداره آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی و آموزش و پرورش استثنایی مستقر شدند.

وی افزود: این 48 تیم وضعیت نواحی و ادارات را به لحاظ سازماندهی معلمان، نیروی انسانی، تجهیزات و غیره بررسی کرده و گزارشات را به اداره‌کل ارائه می‌کنند تا اگر مشکل خاصی وجود داشته باشد در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در روز اول مهرماه مشکل خاصی نداشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم که در هفته اول مهرماه نیز به لحاظ سرویس‌های مدارس، توزیع کتاب‌های درسی، تجهیزات و نیروی انسانی کمترین مشکلات را داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که خراسان‌رضوی، بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را در سراسر کشور دارد، به‌ نحوی که در سال گذشته، خراسان رضوی یک‌میلیون و 79 هزار دانش‌آموز داشت و امسال نزدیک به یک میلیون و 90 هزار دانش‌آموز را روانه مدارس کرده است.

فخریان یادآور شد: 48 اداره آموزش و پرورش، 88 هزار فرهنگی و 8600 مدرسه در سطح خراسان‌رضوی فعال هستند و از روز گذشته نیز فعالیت خود را با نیروی مضاعفی شروع کردند.

وی در ادامه در مورد توزیع کتب درسی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام کتب مقطع ابتدایی و راهنمایی در هفته اول مهرماه توزیع می‌شود؛ همچنین دانش‌آموزان مقطع دبیرستان نیز می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های سطح شهر کتب درسی را خریداری کنند.

فخریان یادآور شد: تنها مشکل در توزیع کتب درسی مقطع کارودانش بوده که ممکن است برخی کتاب‌ها با تأخیر به دست دانش‌آموزان برسد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع سرویس‌های مدارس گفت: سرویس مدارس از طریق کارگروه ماده 16 پیگیری می‌شود که البته با توجه به تعامل بسیار خوب میان آموزش و پرورش، شهرداری و نیروی انتظامی، شاهد بهترین سرویس‌دهی خواهیم بود و پیش‌بینی می‌کنیم کمترین مشکل را در این موضوع داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در خاتمه با تاکید بر اینکه پنجشنبه‌ها درس تعطیل است، خاطرنشان کرد: از سوی اداره‌کل تعطیلی رسمی برای روز پنج‌شنبه ها انجام شده و بنابراین تدریس در روز پنج شنبه تعطیل است؛ البته انجام فعالیت‌های پرورشی و تجمیعی در روزهای پنجشنبه مانعی ندارد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول