اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا خبر داد

ورود 15 هزار دانش‌آموز صومعه‌سرایی به مدرسه

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا از ورود بالغ بر 15 هزار و 794 نفر دانش‌آموز این شهرستان به مدرسه خبر داد.

ورود 15 هزار دانش‌آموز صومعه‌سرایی به مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیده حمیرا ذکی‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: مهر آغازی برای زندگی جدید در دامان علم، دانش و تربیت در مقاطع بالاتر تحصیلی برای فرزندانمان است.

وی با بیان اینکه امروز همزمان با بازگشایی مدارس تمام دانش‌آموزان صومعه‌سرا در مقاطع مختلف تحصیلی وارد مدارس شدند، افزود: امسال بالغ بر 15 هزار و 794 نفر دانش‌آموز وارد مدارس صومعه‌سرا شدند.

به گفته این مسئول از این تعداد دانش‌آموز صومعه‌سرا بالغ بر یک‌هزار و 250 نفر کلاس اولی و یک‌هزار و 293 نفر نیز از دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی محسوب می‌شوند.

وی از بازگشایی 142 مدرسه صومعه‌سرا در نخستین روز از ماه مهر خبر داد و افزود: این مدارس در حوزه‌های روستایی و شهری مشغول به علم‌آموزی و تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی هستند.

ذکی‌پور درباره تعداد مدارس نوسازی شده صومعه‌سرا در سال جاری خاطرنشان کرد: امسال دو مدرسه صومعه‌سرا نوسازی شده و حدود هفت مدرسه نیز در حال احداث است.

وی متذکر شد: دانش‌آموزان مدارس در حال احداث نیز اکنون با مدارس دیگر صومعه‌سرا در نوبت عصر ادغام شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با تصریح بر اینکه ایجاد مدارس خوب و شایسته حق دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: اکنون هشت مدرسه صومعه‌سرا آماده مقاوم‌سازی هستند.

وی با اشاره به توزیع مناسب و به موقع کتاب‌های درسی در سطح مدارس صومعه‌سرا یادآور شد: امسال بالغ بر 11 هزار و 713 جلد کتاب درسی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی در صومعه‌سرا توزیع شده است.

ذکی‌پور ادامه داد: بالغ بر 553 جلد نیز در مقطع پیش‌دانشگاهی، 560 جلد در سطح کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و 7 هزار و 900 جلد کتاب نیز در مقطع ابتدایی است.

وی کتاب‌های مقطع راهنمایی را نیز بالغ بر 2 هزار و 700 جلد کتاب عنوان کرد و افزود: توزیع کتب دوره راهنمایی در بیرون از مدارس صورت گرفته است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول