اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و‌ پرورش قزوین خبر داد

آمادگی معلمان برای تدریس کتاب‌های جدیدالتألیف در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین گفت: معلمان استان قزوین با گذراندن دوره‌های آموزشی، آمادگی کامل برای تدریس کتاب‌های جدیدالتألیف پایه ششم و دوم ابتدایی را در مدارس دارند.

آمادگی معلمان برای تدریس کتاب‌های جدیدالتألیف در قزوین

جعفر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: به معلمان پایه ششم و دوم ابتدایی استان قزوین دوره‌های آموزشی چگونگی تدریس کتاب‌های جدیدالتألیف این مقاطع تحصیلی ارائه شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه آموزش کتب درسی پایه ششم ابتدایی به نیروی انسانی از مشکلات اجرای ساختار جدید نظام آموزشی 3-3-6 در مدارس استان قزوین بود، گفت: برای برطرف کردن این مشکل دوره‌های آموزشی مناسب به معلمان این پایه داده شد تا در سال تحصیلی جدید معلمان این مقطع تحصیلی به خوبی به دانش‌آموزان تدریس کنند.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین با بیان اینکه در سال جاری کتاب‌های جدیدالتألیف پایه ششم و دوم ابتدایی به معلمان این مقطع تحصیلی آموزش داده شده، ابراز کرد: آنان با آمادگی کامل مطالب این کتاب‌ها را به دانش‌آموزان این پایه آموزش می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به دوره‌های ارائه شده به معلمان ابراز کرد: نیروهای انسانی پایه ششم و دوم ابتدایی در سال تحصیلی جدید کاملاً از قبل مشخص شده و به آنان دوره‌های آموزشی کتاب‌های جدیدالتألیف این مقطع تحصیلی ارائه شده و همچنین آنان این دوره‌ها را با موفقیت گذرانده‌اند.

ساختار جدید 3-3-6 بهترین نظام آموزشی است

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین با بیان اینکه با اجرای ساختار جدید نظام آموزشی 3-3-6 در مدارس موافق هستم و معتقدم این ساختار برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان بسیار موثر است، اظهار کرد: ساختار جدید نظام آموزشی 3-3-6 بهترین نظام آموزشی است که در سال تحصیلی جدید به صورت کاربردی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ساختار جدید نظام آموزشی 3-3-6 در مدارس کشور اجرا می‌شود، ابراز کرد: اجرای این طرح در مدارس ابتدایی از مزایا و محسنات ویژه‌ای برخوردار است که در آینده آشکار خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه کارشناسان و صاحب نظران آموزش و‌ پرورش در سال گذشته مطرح کردند که دانش‌آموزان ضرورتی برای گذراندن پایه تحصیلی پیش دانشگاهی در مدارس ندارند، بیان کرد: دانش‌آموزان به دلایل بسیاری به تحصیل در این مقطع تحصیلی نیازی نداشتند و این مهم از طرح‌های بسیار خوب آموزش و پرورش است.

حبیبی ادامه داد: نظرات کارشناسان و صاحب نظران آموزش و‌ پرورش جمع‌بندی شد و آنان به این نتیجه رسیدند که تدریس پایه پیش دانشگاهی در مدارس ضرورتی ندارد چراکه قبل از دوره پیش دانشگاهی، دانش‌آموزان در سوم دبیرستان مدرک دیپلم را اخذ می‌کنند.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین اضافه کرد: دانش‌آموزان با اخذ مدرک دیپلم در سوم دبیرستان وارد پیش دانشگاهی می‌شدند و با ورود آنان به این مقطع تحصیلی، این مقطع در دانشگاه از اعتباری برخوردار نبود بر این اساس مصوب شد تا این دوره تحصیلی حذف شود که اقدامی ارزشمند بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با حذف این دوره نظام آموزشی 12 ساله به 11 سال تبدیل می‌شد و برای اینکه پایه تحصیلی 11 سال را به 12 ساله تبدیل کنند باید یک مقطع تحصیلی به پایه‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه اضافه می‌کردند.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه دوره ابتدایی اساسی‌ترین تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است، ابراز کرد: به نظر کارشناسان برای اینکه دانش‌آموزان ابتدایی دوره‌های تحصیلی را کامل بگذرانند و با آمادگی بیشتری وارد دوره راهنمایی شوند، لذا تصمیم گرفتند به جای تحصیل دانش‌آموزان در پایه پیش دانشگاهی در مقطع تحصیلی ابتدایی تحصیل کنند تا تعلیم و تربیت آنان موفق‌تر باشد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول