اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی خبر داد

ابلاغ 57 میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی از ابلاغ 57 میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی در استان مرکزی خبر داد.

ابلاغ 57 میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد بعد از ظهر امروز در چهارمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی با اشاره به اینکه 32 میلیارد تومان از این تسهیلات در قالب مشاغل خانگی است اظهار داشت: 24 میلیارد تومان نیز به منظور تسهیلات خود اشتغالی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تصویب 23 طرح اشتغال‌زایی با هدف تثبیت و پایداری اشتغال موجود در استان مرکزی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بیان کرد: با حمایت صنعتگران و ایجاد بسترهای لازم برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال‌زایی اشتغال موجود در استان تثبیت و پویا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ این میزان اعتبارات اهمیت بسیاری در اشتغال‌زایی استان دارد تاکید کرد: به منظور تسریع در امور، بانک‌های عامل روند ابلاغ این اعتبارات را هر چه سریع‌تر پیگیری کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه بازپرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی 60 ماهه است و متقاضیان در هر ماه حداکثر یک میلیون ریال پرداخت خواهند کرد افزود: تسهیلات مشاغل خانگی 5 میلیون تومان است که به صورت قرض‌الحسنه و در اقساط 36 ماهه پرداخت می‌شود.

شعبانی‌فرد با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به ثبت آمار عملکرد خود در سامانه ثبت مشاغل خانگی اقدام کنند، تصریح کرد: در سال گذشته هشت بانک عامل، 80 درصد تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل آزاد را پرداخت کردند و موجب ایجاد 6 هزار شغل در استان مرکزی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در این جلسه که با محوریت تصویب طرح‌های اشتغال‌زایی در راستای تثبیت مشاغل موجود در استان برگزار شد، 23 طرح اشتغال‌زایی استان از محل سرمایه در گردش و ثابت در چهار بانک عامل با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به تصویب رسید.

ناصر شیخی با اشاره به اینکه با تصویب این طرح‌ها اشتغال 5 هزار نفر در استان تثبیت می‌شود اظهار داشت: این طرح‌ها در زمینه کشاورزی، صنعتی، پزشکی، سیلوسازی و ورزشی است که با هدف تثبیت و پایداری بنگاه‌های اقتصادی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مطرح شده است.

وی به اعتبار 57 میلیارد و 400 میلیون تومانی که در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در حوزه مشاغل خانگی و خود اشتغالی ابلاغ شد، اشاره کرد و افزود: از هفته آینده دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل اقدام کنند.

ثبت عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغال‌زایی تا 10 روز آینده به دبیرخانه اشتغال استان و تصویب پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی سرمایه در گردش در استان مرکزی به طرح‌های بنگاه‌های زیر 10 نفر در این نشست به تصویب رسید.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول