اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون جیرفت خبر داد

اعطای 31 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت گفت: 735 نفر در این شهرستان از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده و مبلغ 31 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

اعطای 31 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در جیرفت

علی‌اکبر بیگ‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه 735 نفر در این شهرستان از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کرده‌اند، اظهار داشت: مبلغ تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان 31 میلیارد و 568 میلیون ریال است.در بحث پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان جیرفت پس از شهرستان کرمان بیشترین پرداختی را داشته است.

بیگ‌زاده تصریح کرد: بازرسان این اداره بر اجرای مقررات ناظر به شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به کارهای سخت و زیان‌آور و خطرناک، مدت کار، مزد، رفاه کارگر، اشتغال زنان و کارگران نوجوان نظارت می‌کنند.

وی ابراز داشت: نظارت بر اجرای صحیح مقررات قانون کار و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به حفاظت فنی، رسیدگی به حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های مشمول و تجزیه و تحلیل عمومی و آماری اینگونه موارد به منظور پیشگیری حوادث نیز توسط بازرسان انجام می‌شود.به همین منظور در سال جاری 521 مورد بازرسی از کارگاه‌ها انجام گرفته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت با اشاره به بند (و) ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: اعمال تخفیف پلکانی و یا تأمین بخشی از حق بیمه سهم کارفرمایان کارگاه‌هایی که با تأیید و یا معرفی واحدهای وزارت کار و امور اجتماعی در راستای به کارگیری نیروی کار جدید مبادرت می‌کنند، انجام می‌گیرد به شرط آنکه واحد، تازه تأسیس بوده و یا در سال قبل از آن، کاهش نیروی کار نداشته باشد.

بیگ‌زاده بیان داشت: تعداد 11 واحد کارگاه که منجر به اشتغال 19 نفر شده‌ از این بند استفاده کرده است. راه‌اندازی اتاق تعاون در شهرستان جیرفت در حال پیگیری است که امیدواریم، هرچه زودتر انجام شود.

بیگ‌زاده در زمینه تعاونی‌های مسکن مهر خاطرنشان کرد: سهم آورده اعضا مشکل اساسی پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر شهرستان جیرفت است.

وی اظهار داشت: 22 مورد کمیته‌ حفاظت فنی فعال در شهرستان جیرفت به منظور طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادهای لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم‌سازی محیط کار نیز تشکیل شده است.

بیگ‌زاده تصریح کرد: 440 مورد از این کمیته‌ها بازرسی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در زمینه به کارگیری اتباع بیگانه به صورت مستمر بازرسی‌هایی انجام می‌گیرد که طی آن با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول