اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان خبر داد

صدور 60 هزار مجوز مشاغل خانگی در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان گفت: تاکنون برای 60 هزار شغل خانگی مجوز صادر شده است که 5 هزار و 200 طرح به بانک‌های عامل معرفی شده است.

صدور 60 هزار مجوز مشاغل خانگی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی قادری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان که با حضور وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: روند اشتغال در سال 90 نسبت به سال‌های گذشته رشد صعودی داشته است، چنانکه 2 هزار و 700 میلیارد تومان از بانک مرکزی ابلاغ کرده‌ایم که ظرفیت استان را در بخش سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال 88 در استان اصفهان 6 هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد شده است که در سال 90 این تعداد به 12 هزار و 500 نفر ارتقا یافته است.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون برای 60 هزار شغل خانگی مجوز صادر شده است که 5 هزار و 200 طرح به بانک‌های عامل معرفی شده است که حدود 32 طرح به مبلغ 135 میلیارد تومان در خصوص حمایت از مشاغل خانگی بوده است.

قادری با بیان اینکه درصد جذب اعتبارات و جذب مشاغل خانگی در بانک‌ها محقق شده است، ادامه داد: در شورای عالی اشتغال و کمیته ارزی کارگروه اشتغال برای صندوق توسعه ملی اشتغال 15 هزار نفر تأمین شده است.

وی حوزه صنعت، معدن و تجارت و نیز حوزه برق و علوم پزشکی را از حوزه های مشمول پرداختی بانکی دانست و افزود: تاکنون پرداختی صورت نگرفته است.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان در مورد حوزه پرداخت یارانه و تسهیلات بانکی گفت: 8 هزار و 120 طرح و نیز 18 هزار اشتغال انجام شده است.

قادری به ثبت‌نام 8 هزار نفر در کاریابی‌های استان اشاره کرد و افزود: نزدیک به یک سوم این افراد مشغول به کار شده‌اند.

وی همچنین به راه‌اندازی یک‌هزار و 61 کارگاه تا پایان خرداد سال 90 اشاره کرد و گفت: رشد قابل توجهی در این خصوص در زمینه تعهد اشتغال در سال 90  ایجاد شده است که از مجموع 128 هزار فرصت شغلی، 102 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که 117 درصد بدون احتساب بخش مسکن و  174 درصد با احتساب مسکن است.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان در ادامه با تاکید به طرح‌های نیمه تمام، ابلاغیه‌های بانک مرکزی در ارتباط با اعتبارات سال 91 گفت: 29 هزار و 660 میلیارد ریال مصوب شورای عالی اشتغال بوده که یک هزار و 330 طرح تا کنون 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی یکی از حمایت‌های واحدهای تولیدی را حفظ اشتغال موجود دانست و افزود: حفظ اعتبارات خاص برای حفظ اشتغال موجود اختصاص یابد.

قادری اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال از  صندوق توسعه ملی به صندوق مهر امام رضا(ع)، ابلاغ و تفویض اختیار جهت بررسی و تصویب طرح‌ها را از مهم‌ترین خواسته بخش کار و امور اجتماعی استان از وزیر عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول