اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ملایر:

امسال 2 موقوفه جدید به موقوفات ملایر اضافه شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه امسال دو موقوفه جدید به موقوفات ملایر افزوده شده، گفت: این موقوفات شامل یک قطعه زمین 4 هزار متری و شش دانگ مغازه به مساحت 15 متر در شهر ازندریان است.

امسال 2 موقوفه جدید به موقوفات ملایر اضافه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اهداف نیت واقفان و بر اساس نیازهای جامعه با برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده برای اجرای بهتر این برنامه‌ها پیش می‌رود، افزود: در این راستا محقق کردن منویات رهبری نیز با اجرای نیت واقف در صدر امور بوده و بروزرسانی اجارات و موقوفات، اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع و تربیت حفاظ و قاریان قرآن در سال جاری در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از نظر وقف رتبه برتر استان و در کشور نیز جزو شهرهای برتر در وقف است، گفت: در این شهرستان 159 واقف وجود دارد که موقوفات این واقفان در امور مختلف عمرانی، فرهنگی، مذهبی، بهداشت و درمان، آموزشی و... است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر عنوان داشت: ما به دنبال ایجاد موقوفات جدیدی هستیم که از این موقوفات بتوانیم بهره‌مندی لازم را برای اجرای هر چه بهتر اهدافمان داشته باشیم و در این زمینه ایجاد استخر سیف‌الدوله، فروشگاه رفاه، پروژه‌های تجاری و مسکونی و... در طی سال‌های اخیر بخشی از برنامه‌های ما در این زمینه بوده که باعث اشتغال‌زایی و انجام امور رفاهی مردم در شهرستان شده است.

وی در ادامه به موقوفات بزرگ سیف‌الدوله ملایر اشاره کرد و گفت: مرحوم سیف‌الدوله به عنوان بزرگترین واقف شهرستان ملایر بوده که امور وقفی ایشان در راستای نیت برای روضه‌خوانی و اطعام‌دهی، هزینه‌های درمانی، ساخت مراکز آموزشی و فرهنگی و ساخت بیمارستان بوده است.

زین‌العابدینی ادامه داد: همچنین ایجاد یک بیمارستان و مداوای روزانه 12 بیمار نیازمند در آن جزو نیات این واقف بزرگ است که در این راستا بارها برای ساخت بیمارستان با بهداشت و درمان مذاکره و قول مساعدت ساخت یک بیمارستان تخصصی توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان داده شده که تا کنون عملی نشده است.

وی تصریح کرد: ما برای این که بتوانیم نیت واقف را در این زمینه عملی کنیم با بیمارستان امام حسین(ع) توافق کرده که ماهانه مبلغی بالغ بر 5 میلیون تومان برای مداوای بیماران نیازمند به هزینه درمان به این بیمارستان داده و در این زمینه بیماران نیازمند درمان می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر عنوان داشت: همچنین درمانگاه دندانپزشکی اوقاف نیز در درمان بیماران با 30 درصد تخفیف و برای افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی با 50 درصد تخفیف ارائه خدمات دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال دو موقوفه جدید به موقوفات شهرستان ملایر افزوده شده است، گفت: این موقوفات شامل یک قطعه زمین به مساحت 4 هزار متر مربع توسط حسن رضاگنجی برای ساخت حوزه علمیه و وقف شش دانگ مغازه به مساحت 15 متر توسط محمدولی نوری در شهر ازندریان است که درآمد این مغازه برای نماز جمعه این شهرستان مصرف شود.

زین‌العابدینی ابراز داشت: در زمینه نیت عزاداری و روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) نیز نیت واقفان در شهرستان بسیار زیاد است و در این زمینه اشباع شده هستیم و با وجه به نیازهای جدید مشاوره‌هایی به واقفان داده می‌شود که نیازهای جامعه در آن مد نظر بوده تا واقفان با توجه به این نیازها موقوفات خود را وقف کنند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 700 نیت وقف در کشور وجود دارد که مهم‌ترین آن امور تحصیلی، درمان، تهیه جهیزیه، ساخت خوابگاه برای دانشجویان و... است و واقفان ما باید در این راستا موقوفات خود را وقف کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از اجرای طرح حفاظ قرآن بر اساس تأکیدات رهبری خبر داد و افزود: امسال باید توسط دستگاه‌های فرهنگی کشور 10 تا 15 میلیون قاری و حافظ در کشور تربیت شود که در این راستا سهم استان همدان 5 هزار نفر و در شهرستان ملایر یک هزار و 200 نفر است.

وی ابراز داشت: در این راستا تکیه ابوالفضل، امامزاده عبدالله ملایر، امامزاده ابراهیم طجر سامن، دبیرستان سیفیه و مدرسه فخریه متولی این امر در ملایر هستند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول