اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع):

نامه‌‌ای به امام رضا(ع) فرهنگ‌ نامه‌نگاری را زنده کرد

خبرگزاری فارس: داور سال‌های گذشته جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) با اشاره به اینکه نامه‌نگاری در دست فراموشی بود، گفت: جشنواره نامه‌‌ای به امام رضا(ع) فرهنگ‌ نامه‌نگاری را در کشور زنده کرد.

نامه‌‌ای به امام رضا(ع) فرهنگ‌ نامه‌نگاری را زنده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فریده یوسفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری اظهار داشت: نامه‌نگاری به دست فراموشی سپرده می‌شد و فرهنگ دینی به داد ادبیات ما رسید و این نوع ادبی را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه نامه‌های مردم به امام رضا، از ابعاد چند سویه برخوردار است، تصریح کرد: درد دل‌ها، مسائل اجتماعی و اخلاقی فراوانی در این نامه‌ها بیان می‌شود و واقع نوشتن نامه، به نوعی دردهای اجتماعی را  کاهش می‌دهد.

مدیر مسئول انتشارات شلفین، افزود: مردم در این نامه‌ها به گونه‌ای فراتر از وجود انسانی، با امام رضا ارتباط برقرار کرده و ایشان را به چشم موجودی می‌بینند که به واسطه آن حضرت، به خدا نزدیک‌تر می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه این علاقه یک بحث دینی است و مسلمان و غیرمسلمان با امام رضا ارتباط برقرار می‌کنند، خاطرنشان کرد: جامعه شناسان و مردم‌شناسان می‌توانند با تحلیل این نامه‌ها به آرزو، تمایلات و نیات درونی مردم  پی ببرند.

یوسفی با اشاره به اینکه امیدوارم روزی به جایی برسیم که خواندن نامه‌ها و انتشار در نجوای دل فقط مربوط به یک دوره زمانی نباشد، گفت: روانشناسان این نامه‌ها را کند و کاو کرده و راهکارهای آینده جامعه را از درون آن استخراج کنند.

وی با بیان اینکه امام رضا در فرهنگ مردم ایران، جایگاه خاصی دارد، اظهار داشت:‌ به ویژه مردم مازندران آیین‌های خاصی برای امام رضا دارند و می‌دانیم که کشاورزان در زمان برداشت محصول، حتما سهم امام را کنار می‌گذارند و خانواده شهیدی را می‌شناسم که هنوز سهم فرزند شهیدشان را به زائرسرای امام رضا هدیه می‌کنند و از این خانواده‌ها کم نداریم.

این پژوهشگر مازندرانی افزود: همه اینها نشانه‌های عشق به امام رضا و عشق به ولایت است که در دل مردم جای دارد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول