اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوچرخه‌سواران بهابادی در راه مشهد

به عشق امام رضا(ع) رکاب می‌زنیم

خبرگزاری فارس: کاروان 30 نفره دوچرخه‌سوار که حرکت خود را از 26 شهریور از شهرستان بهاباد یزد به سوی مشهد مقدس آغاز کرده است، پس از توقف یک روزه در طبس، صبح امروز از این شهر خارج شد.

به عشق امام رضا(ع) رکاب می‌زنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، شهرستان بهاباد در استان یزد همزمان با فرارسیدن دهه کرامت، کاروانی 30 نفره از دوچرخه‌سواران این شهرستان را به سوی مشهد مقدس روانه ساخته تا در سالروز ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) وارد مشهد شده و به آستان‌بوسی این امام همام برسند.

دوچرخه‌سواران این کاروان با عنوان «فدائیان ولایت» حرکت خود را از 26 شهریور ماه از بهاباد آغاز کرده‌اند که مسیر یک هزار کیلومتری تا مشهد مقدس را ظرف 7 یا 8 روز رکاب خواهند زد.

این کاروان دوچرخه‌سوار دارای 30 نفر رکاب‌زن و 5 نفر تدارکات است که جوان‌ترین عضو دوچرخه‌سوار 18 سال و مسن‌ترین آن 51 سال سن دارد.

اعضای کاروان «فدائیان ولایت» بهاباد پس از ورود به شهر طبس ضمن ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدا و تجدید میثاق با شهیدان گرانقدر، مرقد مطهر امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) - برادر گرامی امام رضا(ع) - را زیارت کردند.

مدیر کاروان دوچرخه‌سوار «فدائیان ولایت» شهرستان بهاباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس با اشاره به اینکه بیشتر دوچرخه‌سواران این کاروان جوان و دانشجو هستند، اظهار داشت: دوچرخه‌سواران این کاروان که روزانه مسافتی حدود 130 تا 140 کیلومتر را رکاب می‌زنند، برای سومین مرتبه‌ای است که مسیر بهاباد تا مشهد را با دوچرخه طی می‌کنند.

حسن فلاح هدف از راه‌اندازی کاروان دوچرخه‌سوار «فدائیان ولایت» شهرستان بهاباد را فعالیت تبلیغی در راستای گسترش و توسعه بیش از پیش فرهنگ دینی و رضوی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: هزینه‌های مربوط به اعزام این کاروان از طریق کمک‌های مردمی و دوچرخه‌سواران تأمین شده است، در حالی که این دوچرخه‌سواران می‌توانستند با صرف هزینه‌ای کمتر، این مسیر را با وسایل نقلیه مانند قطار و اتوبوس طی کنند، اما به عشق حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) این مسیر را عاشقانه با دوچرخه پیموده و بدون خستگی هر رکاب را با ذکر به پیش می‌روند.

وی از مسئولان شهرها و روستاهای طول مسیر این کاروان خواست که برای اطلاع‌رسانی شایسته به مردم اقدام کنند تا زمینه استفاده و بهره‌مندی حداکثری مردم در راستای اشاعه فرهنگ دینی و رضوی فراهم آید.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول