اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورش فکری:

قصه‌گویی رضوی مرکز نمایش اندیشه‌های امام رضا(ع) باشد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور گفت: قصه‌گویی رضوی باید صحنه‌ای برای به نمایش گذاشتن اندیشه‌های والای امام رضا(ع) باشد.

قصه‌گویی رضوی مرکز نمایش اندیشه‌های امام رضا(ع) باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید صادق رضایی در اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در ساری اظهار داشت: کلام و ارتباط کلامی از مولفه‌های بزرگ و مشخص انسانیت است و مهم‌ترین ویژگی است که نوع بشر را از سایر مخلوقات خداوند ممتاز می‌کند.

این مسئول بیان داشت: هنر قصه‌گویی هنر الهی است و در قرآن کریم به صورت مستقیم و غیر مستقیم به قصه و قصه‌گویی اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه در بیش از 62 سوره از قرآن کریم به نوعی از قصه و قصه‌گویی سخن به میان آمده است، تصریح کرد: بارزترین ادله بر اهمیت قصه‌گویی در فرهنگ دینی ما وجود آیاتی است که خداوند خود را تحت عنوان قصه‌گو معرفی می‌کند.

رضایی تصریح کرد: حق هنر قصه‌گویی بر ما این است که از این هنر الهی برای رضای حق و به قصد خیر و صلاح بندگان بهره‌گیری کنیم و آن را یک واسطه موثر در تفهیم مطالب ارزشمند و مفید به کار گیریم.

وی ادامه داد: قصه‌گویی از اولیاالله و بندگان خوب و صالح خداوند حرکتی شایسته است که می‌تواند حق هنر قصه‌گویی را به درستی ادا کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور گفت: جشنواره قصه‌گویی رضوی مصداق روشن و بسیار خوبی است برای ادای حق هنر قصه‌گویی که کانون مازندران لیاقت آن را پیدا کرد تا سومین میزبانی از جشنواره قصه‌گویی رضوی را برگزار کند.

این مسئول با اشاره به رویکرد ایرانیان مسلمان به حضرت امام رضا(ع) اضافه کرد: این ارادت به اهل بیت خود منشا بسیاری از هنرها می‌تواند باشد و قصه‌گویی از هنرهایی است که برای این مهم از ظرفیت بالایی برخوردار است.

رضایی با اعلام اینکه قصه‌گویی از رفتار و گفتار این امام همام با عنایت به زمینه‌سازی‌های حسی و عاطفی که به واسطه آستان مبارکش ایجاد شد، خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مدت 30 سال گذشته توانسته در کنار تشویق و انگیزه مربیان خود قصه‌گویانی را فراتر از کانون شناسایی کند و ابعاد کار را به نقاط دور دست جهان بکشاند.

وی ادامه داد: حضور کشورهای متعدد از قاره‌های مختلف وسعت این تلاش را به خوبی نشان می‌دهد و در کنار آن ماموریت ما را سنگین‌تر می کند.

این مسئول ابراز داشت: باید بکوشیم تا در مقطعی که دشمنان کور دل و فریب خورده با سطحی‌نگری و قضاوت‌های دور از عقل خود شکل و فرم را در فرهنگ دینی ما نشانه می‌روند تلاش خود را بر ارزش‌های محتوایی قرار دهیم و از خردورزی‌ها و حرکت‌های انسان دوستانه پیشوایان دینی خود استفاده کنیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور بیان داشت: قصه‌گویی رضوی باید صحنه‌ای برای به نمایش گذاشتن اندیشه‌های والای امام رضا(ع) باشد و همگی آنها می‌توانند دست‌مایه‌های خوبی برای هنر ورزشی در عرصه‌های داخلی باشند.

وی تصریح کرد: پیام‌هایی که از احادیث شریف بر می‌آید مختص هیچ دین و مذهبی نیست و به کل بشریت توجه دارد.

این مسئول اذعان داشت: استخراج احادیث ائمه اطهار و محور قرار دادن آنها در قصه‌گویی رضوی می‌تواند جهان‌بینی و وسعت نظر و اندیشه اولیاالله را به جهانیان بشناساند و دلیل روشنی برای خردورزی مسلمانان و شیعیان باشد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول