اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد همدان:

8 مقاله منتخب در همایش امام رضا(ع) در همدان معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هشت مقاله منتخب در همایش امام رضا(ع) در همدان معرفی و 40 مقاله نیز برای چاپ انتخاب می‌شوند.

8 مقاله منتخب در همایش امام رضا(ع) در همدان معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات ظهر امروز در جمع خبرنگاران در همدان اظهار کرد: در سال 82 شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی پیشنهاد راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) با محوریت مشهد را مطرح و شورای فرهنگ عمومی کشور با این پیشنهاد موافقت کرد.

وی با بیان اینکه از سال 85 همه استان‌های کشور در این جشنواره شرکت کردند، افزود: استان همدان نیز از این سال به جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) پیوست و پس از آن برای هر استان یک عنوان پژوهشی مشخص شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: امسال همایش علمی پژوهشی «هجرت امام رضا(ع) و هجرت‌های تابعه با رویکرد تمدنی» در دهه کرامت در همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 105 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود: از این تعداد هشت مقاله منتخب در روز همایش معرفی و 40 مقاله نیز برای چاپ انتخاب می‌شوند.

بیات با اشاره به اهداف برپایی این همایش یادآور شد: ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مذهبی منطبق با سیره رضوی و تجلیل و تقدیر از محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ رضوی از اهداف این همایش به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: بررسی مبانی هجرت، رویکرد تاریخی و بررسی جریان‌های سیاسی و فکری پیش از هجرت، هجرت بر اساس روایات، هجرت بر اساس قرآن، هجرت بر اساس مبانی سیاسی و اجتماعی تشیع ایرانیان و نقش آن در هجرت امام، بررسی اوضاع سیاسی ـ اجتماعی در زمان هجرت، بررسی هجرت سایر امامزادگان همگام با هجرت و... از محورهای این همایش به شمار می‌رود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برپایی نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع امام رضا(ع) و دختران ولایتمدار با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان را از برنامه‌های جنبی این مراسم عنوان کرد.

 

* جشنواره استانی تئاتر در نهاوند برگزار می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر برگزاری جشنواره استانی تئاتر در نهاوند، بیان داشت: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان از یکم تا چهارم مهرماه در نهاوند برگزار می‌شود.

بیات ترویج فرهنگ اصیل ایرانی، رشد هنر تئاتر در استان، ساماندهی اجراهای عمومی در شهرستان‌ها و شناسایی استعدادهای جوان در استان را از اهداف این جشنواره دانست و گفت: تاکنون 20 اثر از شهرستان‌های استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در نهایت هفت تا 9 اثر در بخش‌های اصلی جشنواره به نمایش در می‌آید.

وی از بازبینی آثار نمایشی از 23 تا 26 شهریور ماه خبر داد و گفت: همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار، کبودراهنگ، رزن و فامنین آثار خود را به این جشنواره ارائه کرده‌اند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به برنامه‌های جنبی این جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی در طول جشنواره و برگزاری نشست‌های مباحثه‌ای بررسی نمایش‌ها از جمله این جشنواره است.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: در پایان انتخاب سه گروه نمایشی از استان به جشنواره راه می‌یابند و انتخاب هفت گروه نمایشی از شهرستان‌ها در نهایت در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول