اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید گلستان خبر داد

توزیع 700 هزار بسته متبرک به حرم امام رضا(ع) در بین گلستانی‎ها

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره زیر سایه خورشید گلستان از توزیع 700 هزار بسته فرهنگی و متبرک به حرم امام رضا(ع) در بین گلستانی‎ها خبر داد.

توزیع 700 هزار بسته متبرک به حرم امام رضا(ع) در بین گلستانی‎ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید حسام بنی‎فاطمه بعد از ظهر امروز در جمع مدیران استان با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره از میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع)  اظهار داشت: پنجمین جشنواره بین‎المللی زیر سایه خورشید هم‌زمان با دهه کرامت در 22 استان کشور و پنج کشور جهان برگزار می‎شود که استان گلستان نیز برای پنجمین سال متوالی میزبان این جشنواره است.

وی تصریح کرد: پرچم آستان قدس رضوی توسط 9 کاروان‎ در استان‎های مختلف کشور، دور خواهد داده شد و گلستانی‎ها نیز در روزهای دوم و سوم مهر ماه میزبان این کاروان و پرچم خواهند بود.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید گلستان ایجاد فضای معنوی، جشن‎های متوالی در دهه کرامت، ترویج معارف رضوی، ایجاد همبستگی اجتماعی و انسجام ملی و حمایت از حرکت‎های مردمی را از اهداف اصلی این جشنواره دانست.

وی خاطر نشان کرد: امضاء طومار رضوی، مراسم خطبه عقد، شعرخوانی محبین اهل بیت(ع)، جشن گلریزان با حضور مسئولان، آشتی قومیتی و ... از برنامه‎های اجرا شده در سال‎های اخیر است.

بنی‎فاطمه اضافه کرد: حرکت پرچم آستان مقدس علی‎بن‎موسی الرضا (ع)، توزیع بسته‎های متبرک آستان قدس و بسته‎های فرهنگی از کارهایی است که در این ایام انجام می‎شود و قرار است که 700 هزار بسته فرهنگی و متبرک در بین مردم توزیع شود.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید گلستان با اشاره به اینکه این جشن همزمان در کشورهای عراق، لبنان، افغانستان، هندوستان و آلمان برگزار می‎شود افزود: برای زنده نگه داشتن روح معنوی و دوستی با اهل بیت، مشارکت و حمایت از دستگاه‎های دولتی و نهادهای مردمی، نقش بسزایی دارد.

دبیر مجمع شباب المؤمنین شهرستان کردکوی خاطر نشان کرد: این جشنواره قرار است شبکه جوانان رضوی (شجر) را در استان‎ها شکل دهد و این فرصتی برای تعامل جوانان در سطح کشور و ارائه راهکارهای مختلف برای اجرای سایر برنامه‎های فرهنگی کشور است.

بنی‎فاطمه اشاره کرد: سامانه پیامک 1000888 طراحی شده که مردم می‎توانند با ارسال عدد هشت به این سامانه، از احادیث و روایات امام رضا (ع) بهره‎مند شوند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول