اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

جشنواره امام رضا (ع) زمینه‌ای برای استعدادیابی هنرمندان دین‌مدار است

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری مانند جشنواره امام رضا (ع) می‌تواند زمینه‌ای برای استعدادیابی هنرمندان دین‌مدار باشد که در راستای اشاعه فرهنگ و معارف رضوی تاثیرگذار باشند.

جشنواره امام رضا (ع) زمینه‌ای برای استعدادیابی هنرمندان دین‌مدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، محمد رجبی دوانی با بیان اینکه هنر حقیقی و هنر تقلبی قابل تفکیک هستند، اظهار کرد: هنر به خودی خود انتقال دهنده پیام‌های انسانی است.

این استاد دانشگاه در تعریف مولفه‌های هنر و هنرمند دینی اظهار داشت: هنر دینی ذهن انسان را از مسائل متفرق جزیی و کثیر به موضوعات اساسی کلی و واحدی سوق می‌دهد که سبب شناخت و معرفت ذاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه اثر هنری باید دید توحیدی داشته باشد، تصریح کرد: اثر هنری حقیقی، ذهن انسان را از ظاهر امور دور می‌سازد و به باطن معطوف می‌سازد و به جای نگریستن به خود، افق وسیع‌تری را رو به سوی مخاطب می‌گشاید.

استاد دانشگاه در ادامه افزود: آن هنری، هنر دینی است که تجلی معنویت و تعهد انسان باشد و در خدمت تعالی اندیشه و عمل انسان قرار گرفته و موجب سستی و انحراف در فکر و عمل نشود.

رجبی دوانی با بیان اینکه هر هنری که با استفاده از ابزارهای مشروع، انسان‌ها را به سوی اهداف معقول سوق دهد هنر دینی است، تصریح کرد: هر فعالیت سالم هنری که مردم را از خود رهانیده و به خدا برساند و روح گرایش به نیکی‌ها و دوری از بدی‌ها را در آنها زنده کند هنر دینی و اسلامی نامیده می‌شود.

وی افزود: در هنر اسلامی به هر اندازه که محتوا، در راستای بینش اسلامی و ایجاد گرایشات معنوی الهی شکل گرفته باشد، هنر ما هم به همان اندازه اسلامی است و اساساً از نظر اسلام هنر علاوه بر زیبایی، باید از عنصر حقیقت و درستی هم برخوردار باشد.

 انتهای پیام/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول