اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد خبر داد

برگزاری ویژه برنامه‌های میلاد امام رضا(ع) در 186 نقطه دنیا

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در 186 نقطه دنیا ویژه برنامه‌ها و جشن‌هایی به همین منظور برگزار می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه‌های میلاد امام رضا(ع) در 186 نقطه دنیا

سید محمد حسینی صبح امروز در دیدار با امام جمعه بوشهر با اشاره به استقبال چشمگیر ایرانیان خارج از کشور از جشنواره امام رضا(ع) اظهار داشت: در 48 کشور دنیا ویژه برنامه‌هایی در ارتباط با امام رضا(ع) داریم که شامل نمایشگاه عکس، جشن میلاد، جشنواره‌های مختلف و ... است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در مسیر حرکت امام رضا(ع) از کشور عراق تا مشهد نیز در شهرهای مختلف برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

حسینی با بیان اینکه جشنواره امام رضا(ع) در 68 موضوع مختلف برگزار می‌شود اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های شعر عربی، ترکی آذری، کردی، دانشجویی، سرودها و هنرهای تجسمی و مباحث علمی و جشنواره خوشنویسی و ... بخشی از ویژه برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) است.

وی افزود: رسانه‌ها در بازتاب رویدادهای فرهنگی در کشور به ویژه جشنواره امام رضا نقش تاثیرگذاری داشتند و از تلاش‌های آنان قدردانی می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نام بوشهر با مقاومت، استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی گره خورده است و مردم ولایتمدار این دیار همواره به اهل بیت عصمت و طهارت علاقه نشان داده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: شعر و شاعری و مشاعره همواره مورد توجه مردم بوده و به ویژه مشاعره که شور و شوقی در بین مردم و شرکت‌کنندگان نیز ایجاد می‌کند.

حسینی با تاکید بر بهره‌گیری از فرهنگ اصیل اسلامی اضافه کرد: ظرفیت‌های فرهنگی استان بوشهر باید بیش از پیش برای نسل جوان معرفی شود.

امام جمعه بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه استان بوشهر نماد فرهنگ دینی بوده است گفت: استان بوشهر نماد بیداری اسلامی و مقاومت در برابر استعمار بوده و هست.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری افزود: بوشهر استان ولایت و ولایتمداری است و در طول تاریخ خود نیز همواره با نگاه ولایی حرکت کرده و اکنون نیز با تبعیت از رهبر معظم انقلاب مسیر خود را طی می‌کند.

وی بیان داشت: عظمت تاریخی استان بوشهر در مبارزه با استعمار بر کسی پوشیده نیست و دلاوری‌های رئیسعلی دلاوری و همرزمانش گواه این مدعاست.

لازم به ذکر است سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز برای شرکت در اختتامیه جشنواره مشاعره رضوی وارد بوشهر شده است.

وی علاوه بر دیدار با امام جمعه و استاندار در جشنواره مشاعره رضوی و شورای فرهنگی عمومی استان بوشهر هم شرکت می‌کند.

همچنین دانشگاه علمی کاربردی مدیریت حج استان بوشهر نیز امروز با حضور وزیر ارشاد افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول