اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

دانش‌آموزان باید با تلاش مضاعف از مرزهای دانش عبور کنند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تحصیل علم و دانش لازمه رسیدن به پیشرفت و استقلال و خودکفایی است، گفت: دانش‌آموزان باید با تلاش و کوشش از مرزهای علم و دانش عبور کرده و آینده این مرز و بوم را تضمین کنند.

دانش‌آموزان باید با تلاش مضاعف از مرزهای دانش عبور کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ مهر مدرسه دین و دانش در اراک بر ضرورت توجه جدی مربیان بر تربیت دانش‌آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: رسالت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت است و این مکان مقدس برای علم‌آموزی، خلاقیت، ابتکار و عاملی برای پرورش و تربیت آینده‌سازان کشور می‌باشد.

وی افزود: سرنوشت و آینده این کشور در دستان دانش‌آموزان امروز کشور است و با توجه به اینکه استکبار برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی از هیچ توطئه‌ای فروگذار نمی‌کند باید دانش‌آموزان برای ورود به عرصه مدیریت و سازندگی خود را آماده سازند و در این راه تمام استعداد خود را به کار گیرند.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به جامعه مطلوب باید دانش‌‌آموزانی فرهیخته تربیت کرد افزود: پیامبران الهی نخستین معلمانی بودند که از طرف پروردگار برای نجات بندگان از نادانی و هدایت آنان مامور شدند و معلمان دنباله‌رو پیامبران الهی هستند و باید قدر خود را بدانند و به آموزش و تربیت دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه هیچ مکتبی به اندازه اسلام به دنبال کسب علم نیست و کشور ما در این راستا قدم‌های مؤثری را برداشته است گفت: وظیفه دانش‌آموزان تنها و تنها تحصیل نیست و باید در کنار تحصیل، به امر تزکیه و کسب معرفت، دوری و پرهیز از گناه بپردازند و برای سلامت جسم نیز ورزش را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در جهان از جایگاه و رتبه علمی خوبی برخوردار است و این جایگاه باید با تلاش دانش‌آموزان و دانشجویان روزبه‌روز بالاتر رود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید راه‌های پیشرفت و توسعه را هموار سازند تصریح کرد: بی‌شک دانش‌آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های نظام هستند و باید در تزکیه نفس و علم‌آموزی کوشا باشند.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه دین اسلام به کسب علم و دانش توجه و تاکید ویژه دارد و در قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) نیز به این مهم سفارش شده است اظهار داشت: در عرصه تعلیم و تربیت باید با مهر و محبت با دانش‌آموزان رفتار شود چرا که تربیت و ساختن انسان بدون مهر و محبت امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: دانش‌آموزان تلاش کنند که از آغاز سال تحصیلی با برنامه به جلو حرکت کرده و معلمان با تمام توان برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستند همت کنند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: امروز 240 هزار دانش‌آموز در استان مرکزی در بیش از 2 هزار مرکز آموزشی استان تحصیل خود را آغاز کردند که 93 درصد این دانش‌آموزان در مدارس دولتی و بقیه در مراکز غیردولتی هستند.

شعبانی‌فرد به گام‌های بلندی که وزارت آموزش و پرورش برای استقرار نظام جدید شش، سه، سه، برداشته اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با اجرای این سند زمینه‌ برای آموزش بهتر فراهم خواهد شد.

در پایان این مراسم زنگ مهر توسط استاندار مرکزی نواخته شد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول