اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

آماده شدن تمام مراکز آموزش عالی و مدارس مناطق زلزله‌زده برای سال‌تحصیلی جدید

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از آماده شدن تمام مراکز آموزش عالی و مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور در مناطق زلزله‌زده ارسباران خبر داد.

آماده شدن تمام مراکز آموزش عالی و مدارس مناطق زلزله‌زده برای سال‌تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، جواد هروی عصر امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده ورزقان، هریس و اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در راستای وظیفه نظارتی خود به همراه جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط با حضور در مناطق زلزله‌زده برای مشاهده مستقیم آثار تخریب مکان‌های آموزشی و دانشگاه‌ها و بررسی مسائل، مشکلات و نواقص مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند.

وی، گفت: با تلاش‌های انجام شده اکثر مدارس و دانشگاه‌های آسیب‌دیده بازسازی و مرمت شده‌اند.

هروی ادامه داد: خوشبختانه ساختمان‌ها و ابنیه دانشگاه‌ها و مدارس نسبت به سایر اماکن عمومی و خصوصی کمترین آسیب را دیده‌اند و این مکان‌ها به علت استحکام بالا در طول کمک‌رسانی و امداد به مراکز استقرار اکیپ‌های امدادی، پزشکی و مدیریتی و اسکان تبدیل شده بودند که این امر نشان از ایمنی و رعایت استانداردهای لازم در امر ساخت و ساز است.

وی افزود: این هیئت از مدارس و مراکز آموزش عالی شهرستان‌های اهر و ورزقان و هریس بازدید و مشاهدات و نیازهای منطقه را جمع‌بندی و در قالب گزارش جامع به مجلس ارائه می‌کند.

هروی گفت: خوشبختانه از 703 مدرسه مناطق زلزله‌زده فقط 32 مدرسه آسیب کلی دیده‌اند که بالای 25 سال عمر داشته و در لیست مقاوم‌سازی نوسازی مدارس قرار داشتند.

وی افزود: در این زمینه نیز با تدابیر و برنامه‌ریزی انجام شده که با دو شیفته کردن مدارس حل شده است و در برخی روستاها نیز با استقرار کانکس‌های سیار این مشکل برطرف می‌شود.

هروی گفت:  در حوزه آموزش عالی نیز خوشبختانه خسارت کلی به این مراکز وارد نشده و اعتبارات لازم از سوی دانشگاه‌ها تأمین و همه مراکز آموزش آسیب‌دیده مرمت و بازسازی شده‌اند و هم‌اکنون دانشگاه‌ها و مدارس منطقه با آمادگی کامل به استقبال سال تحصیلی جدید خواهند رفت.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول