اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

300 مدرسه در سال تحصیلی جدید هوشمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جدید 300 مدرسه در اردبیل هوشمند سازی می‌شود.

300 مدرسه در سال تحصیلی جدید هوشمند می‌شوند

احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به هوشمند‌سازی 300 مدرسه در سال تحصیلی گذشته اظهار داشت: یکی از رویکردهای جدی آموزش و پرورش بحث تجهیز مدارس به امکانات جدید و فناوری‌های نوین است که در این زمینه اتصال مدارس به اینترانت ملی از اولویت‌های جدی اساسی است.

محمود‌زاده با اعلام اینکه تاکنون یک هزار و 500 مدرسه به اینترانت ملی متصل شده‌اند، افزود: امسال در فاز دوم هوشمند‌سازی مدارس 300 مدرسه به این مجموعه می‌پیوندد که ما حمایت همه جانبه را در این زمینه انجام می‌دهیم.

 

شهریه مدارس خاص اردبیل پایین‌تر از استان‌های دیگر  است

وی در خصوص شهریه مدارس خاص نیز گفت: استان اردبیل کم‌ترین شهریه را در مدارس خاص نسبت به استان‌های همجوار دارد به طوری که ما سعی کردیم در حد امکان افزایش شهریه‌ها را نداشته باشیم تا در یک رضایت‌مندی مطلوب دانش‌آموزان بتوانند در مدارس خاص تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از رایگان بودن تحصیل در مدارس دولتی و پوشش 100 درصدی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی خبر داد و افزود: ما با عنوان‌های مختلف نظیر اجرای طرح ‌مینی‌بوس رایگان و احداث مدارس شبانه‌روزی فضای تحصیل رایگان را مهیا کردیم به طوری که در حال حاضر برخی از مدارس شبانه‌روزی ما از ظرفیت کامل برخوردار نشدند.

محمود‌زاده با مقایسه شهریه مدرسه استعدادهای درخشان منطقه 19 تهران با رقم 3 میلیون تومان و شهریه دریافتی در این استان با رقم 280 هزار تومان اظهار داشت: شهریه مدارس خاص ما بسیار نازل‌تر از استان‌های همجوار است به طوری که ما در سال گذشته مجوز افزایش شهریه را متناسب با ارتقای کیفیت دادیم تا آنها بتوانند بخشی از هزینه‌های خود را جبران کنند.

این مسئول در پایان سخنان خود سود‌مندی فعالیت کیفی مدارس خاص را در ارتقای قبولی کنکور و حضور موفق در مسابقات علمی، عملی و المپیاد‌ها را یادآور شد و افزود: فعالیت این مدارس در موفقیت‌های کنکور نمود پیدا می‌کند به طوری که ما اگر امسال چندین رتبه ممتاز کشوری را در کنکور به دست آوردیم در سایه فعالیت چنین مدارس ارزشمندی بوده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول