اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی مطرح کرد

شعار سال تحصیلی جدید؛ «مدرسه اسوه نبوی، تکریم تعالیم رضوی»

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: با اهانتی که به پیامبر اسلام شد شعار «مدرسه اسوه نبوی، تکریم تعالیم رضوی» برای سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شد.

شعار سال تحصیلی جدید؛ «مدرسه اسوه نبوی، تکریم تعالیم رضوی»

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: مردم باید علاوه بر تظاهرات و قطعنامه‌ها یک کار علمی در برابر کارهای جاهلانه دشمن انجام دهند که من توصیه می‌کنم هر مسلمان یک کتاب در مورد پیامبر اسلام مطالعه کند.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: بهتر است در مسابقات دانش‌آموزی و بیلبوردهای شهرداری، صدا و سیما از زندگی و سیره پیامبر اسلام صحبت کند.

صلاحی اظهار کرد: بیش از 250 هزار برنامه در داخل و خارج کشور در دهه کرامت برگزار می‌شود و امسال دهمین جشنواره امام رضا(ع) را نیز برگزار می‌کنیم.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: در هر استان هفته فرهنگ رضوی برگزار می‌شود که صدها برنامه شعرخوانی و متون ادبی دارند و بیش از 50 هزار قطعه ادبی و 20 هزار قطعه شعر به جشنواره امام رضا(ع) رسیده است.

صلاحی تاکید کرد: در 48 کشور و بیش از 180 نقطه از جهان برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنیم و بسته‌های فرهنگی و سخنران را به این کشورها اعزام کرده‌ایم و در داخل کشور در مساجد، مدارس، امام‌زادگان و حرم مطهر رضوی برنامه‌های جشن میلاد امام هشتم را برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به همزمانی دهه کرامت امسال با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: تقارن سه مناسبت دهه کرامت، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس سبب شده تا امسال دهه کرامت منحصر به فرد باشد.

استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: سریال «سرزمین آفتاب» در 26 قسمت از شب میلاد امام رضا(ع) از شبکه یک سیما پخش می‌شود که هر قسمت آن به یکی از شهرستان‌های خراسان‌رضوی می‌پردازد.

صلاحی در ارتباط با آموزش و پرورش تاکید کرد: باید تمام سعادت و شقاوت را در آموزش و پرورش جست و جو کنیم اگر شقاوت در کشورهای غربی زیاد شده به دلیل این است که در بحث پرورش کار نکرده‌اند.

وی یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران به خاطر پرورش صحیح جوانان به سمت اعتکاف رفته‌اند که با سرمایه‌گذاری درست در این بخش نتیجه خوبی از آن می‌گیریم و تمام مسئولان، معلمان، مدیران و اولیا در این موضوع مسئول هستند.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اول مهر ماه اظهار کرد: اول مهر با شور و نشاط بسیاری همراه است و بیش از یک میلیون نفر به مدرسه می‌روند که این بزرگترین رویداد علمی کشور است.

صلاحی افزود: باید مدارس محکم‌سازی شوند تا سال‌های طولانی از آنها بتوان استفاده کرد و همچنین زیبا ساخته شوند تا دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل شوند.

وی در ارتباط با قطع آب و برق مدارس گفت: با شهرداری صحبت‌هایی شده تا آب و برق و گاز مدارس را قطع نکنند اما آموزش و پرورش سعی کند تا به موقع قبوض خود را بپردازد.

انتهای پیام/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول