اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

آغاز سال تحصیلی جدید برای 16 هزار کلاس اولی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از آغاز سال تحصیلی جدید برای 16 هزار کلاس اولی در زنجان خبر داد.

آغاز سال تحصیلی جدید برای 16 هزار کلاس اولی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری پیش از ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در مدرسه دخترانه احرار اظهار کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید اقدامات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نظام 3ـ3ـ6 در مدارس کشور و به تبع آن در استان زنجان پیاده می‌شود، اضافه کرد: این سند از دستاوردهای دولت نهم و دهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تدوین سند تحول بنیادین همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در چند برهه زمانی بر تدوین این سند تاکید داشتند.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پس از تدوین سند تحول بنیادین افزود: پس از تدوین این سند مقام معظم رهبری در مراسم هفته معلم بر پیاده کردن این سند در سیستم آموزشی کشور تاکید کردند.

نظری در ادامه با اشاره به نحوه اجرای سند تحول بنیادین در سیستم آموزشی اضافه کرد: در این سیستم آموزشی دوره ابتدایی از پنج سال به شش سال افزایش یافته و دوره پیش دانشگاهی از دوره متوسطه حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان تمهیدات لازم به منظور اجرای سند تحول بنیادین انجام شده است، اضافه کرد: استان زنجان از دو ماه قبل آماده بازگشایی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث بازگشایی مدارس و ورود قریب به 180 هزار دانش‌آموز به مدارس استان زنجان افزود: از این تعداد قریب به 16 هزار نفر کلاس اولی هستند.

وی همچنین با اشاره به توسعه مدارس خاص در استان افزود: یکی از مدارس خاصی که در استان توسعه پیدا می‌کند، مدارس قرآنی در مقطع ابتدایی است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول