اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شعار لبیک یا رسول الله(ص)

13 هزار دانش‌آموز تویسرکانی سال تحصیلی خود را آغاز کردند

خبرگزاری فارس: در نخستین روز از مهرماه سال جاری 13 هزار و 725 دانش‌آموز تویسرکانی با ندای لبیک یا رسول الله(ص) سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

13 هزار دانش‌آموز تویسرکانی سال تحصیلی خود را آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، صبح امروز با طنین ندای لبیک یا رسول الله(ص) دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی همزمان با 13 هزار و 725 دانش‌آموز تویسرکانی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با حضور و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی آغاز سال تحصیلی در این شهرستان کلید خورد.   

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان در آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی ضمن تبریک سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جایگاه برتر امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به عنوان یک الگوی برتر در جهان به برکت همت، حرکت مجاهدانه و مدبرانه امام (ره) و شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

علی بیات وصیت‌نامه شهدا را بهترین منبع و مرجع برای آگاه‌سازی نسل دانش‌پژوه در مقاطع گوناگون تحصیلی خواند و تصریح کرد: آنچه که می‌تواند جوانان را از توطئه نرم دشمن حفاظت کند ارزش‌های معنوی به یادگار مانده شهدا است.

وی یکی از ویژگی‌های برجسته رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را ولایت‌پذیری آنان عنوان کرد و اضافه کرد: شاخصه اصلی پیروزی مردم ایران اسلامی در جنگ تحمیلی تبعیت بی‌چون چرا از ولی امر مسلمین حضرت امام خمینی(ره) بود.

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان با اشاره به اینکه علم انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، ابراز کرد: یادگیری دانش در صورتی که با ایمان و آموزه‌های دینی الهی تلفیق شود در ارتقای فردی و اجتماعی در عرصه‌های متفاوت از تأثیرگذاری بالایی برخوردار خواهد بود

وی افزود: سال تحصیلی آغازی دوباره برای یک شروع خوب به سوی موفقیت است و لازمه کسب این جایگاه و پیشرفت همه‌جانبه، حرکت هدفمند و آگاهانه در قالب یک برنامه مدون و منسجم است.

بیات با تأکید بر اینکه با عنایت پروردگار در شهرستان، بستر‌های مناسب و مطلوب علمی برای علم‌آموزان مهیا است، بیان کرد: برای نخستین بار امروز با حضور مسئولان مربوطه سند تحول بنیادین بدون هیچ مشکلی با آغاز پایه ششم ابتدایی با موفقیت اجرا شد.

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان در پایان تأکید کرد: شما دانش‌آموزان باید با مجهز کردن خود به سلاح ایمان و علم در راستای هم و نهادینه‌سازی ارزش‌های متعالی انسانی و مذهبی دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنید.

 

زنگ مقاومت در مدرسه پروین اعتصامی تویسرکان نواخته شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی زنگ مقاومت توسط حسن رضانیا فرماندار تویسرکان در مدرسه دخترانه پروین اعتصامی تویسرکان نواخته شد

فرماندار شهرستان تویسرکان در این مراسم با اشاره به اینکه باید در مدرسه نشاط مهرورزی و محبت را تمرین کنیم، اظهار داشت: ما برای اینکه همانند بسیجیان در دوران دفاع مقدس باشیم باید انگیزه قوی و نشاط داشته باشیم.

حسن رضانیا با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد حرکت شنیع سلطه‌جویان زر و زور بودیم، ابراز کرد: دشمنان خفاش‌صفت‌ اسلام و ارزش‌های الهی که از نور گریزان هستند تلاش دارند با نمایش فیلم و کاریکاتور جلوی نورانیت خورشید را بگیرند اما آنها غافل هستند که نمی‌توان نور حق و حقانیت دین مبین اسلام، پدر معنوی همه مسلمانان حضرت محمد(ص) را با این حرکات حقیرانه در دنیا کم کرد.

وی در بخشی دیگر با تبریک هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه 200 سال گذشته به واسطه سردمداران نالایق 3.5 میلیون کیلومتر از خاک کشور ایران به تاراج برده شد، تصریح کرد: اما پس از پیروزی انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی با وجود جوانمردان، دلاورمردان و بسیجیانی چون شهید فهمیده‌ها با شکست صدام اجازه ندادیم حتی یک وجب از این مرز و بوم به اشغال دشمن درآید.

رضانیا با اشاره به اینکه ما به شما دانش‌آموزان و معلمان بسیجی می‌بالیم، اظهار داشت: امروز با رهبری هوشمندانه ولایت و بسیج و بسیجی دشمنان ایران اسلامی جرأت ندارند به کشور ما نگاه متصرفانه داشته باشند.

همچنین فرمانده سپاه شهرستان تویسرکان تعداد شهدای دانش‌آموز را 93 نفر اعلام و بیان داشت: دشمن دیروز با جنگ سخت‌افزاری نتوانست بر ما غلبه کند به همین دلیل امروز با تغییر استراتژیک یعنی جنگ نرم تلاش دارد ما را شکست دهد.

عسگر مجیدی با بیان اینکه در این برهه از زمان باید در نبرد فرهنگی با استکبار هوشمندانه عمل کنیم، اذعان داشت: آنچه ما را در این میدان حساس می‌تواند یاری کند ترویج و اشاعه تفکر، اهداف معنوی و راه شهداست.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول