اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 330 واحد آموزشی

زنگ مهر و مقاومت در کاشان طنین‌انداز شد

خبرگزاری فارس: زنگ مهر و مقاومت توسط معاون استاندار و فرماندار کاشان با ندای «اشهد ان محمد رسول‌الله» همزمان با سراسر کشور در 330 مدرسه ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهرستان کاشان به صدا درآمد.

زنگ مهر و مقاومت در کاشان طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدیر آموزش و پرورش کاشان صبح امروز در آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه راهنمایی دخترانه شهدای مخملبافی این شهرستان اظهار داشت: امسال 55 هزار دانش‌آموز کاشانی با ورود به یک‌هزار و 800 کلاس درس در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه سال تحصیلی جدید را آغاز کرده‌اند. 

این مسئول افزود: در سال تحصیلی جدید 26 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی این شهرستان در 960 باب کلاس درس و 154 واحد آموزشی مشغول به تحصیل شدند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: 13 هزار دانش‌آموز کاشانی نیز در مقطع راهنمایی در 354 باب کلاس و در 94 واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه این شهرستان در 350 باب کلاس درس و در 62 واحد آموزشی در سال تحصیلی 91-90 مشغول به تحصیل شده‌اند ابراز داشت: حدود 4 هزار هنرجوی هنرستان این شهرستان نیز در 140 باب کلاس درس و 16 واحد آموزشی فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل شدند.

به گفته وی بیش از یک‌هزار نفر نوآموز پیش‌دبستانی شهرستان کاشان نیز در 150 کلاس و 35 واحد پیش‌دبستانی در کلاس‌های درس حاضر شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان بیان داشت: از امروز 4 هزار و 500 دانش‌آموز کلاس اولی نیز در 138 واحد آموزشی و 150 کلاس باب کلاس درس خواندن و نوشتن را آغاز کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان تعداد مدارس دو نوبته شهرستان کاشان در پایان سال گذشته را 62 مدرسه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 24 مدرسه در مهرماه سال گذشته از دو نوبته به یک نوبته تبدیل شده است.

حنطه‌ای در مورد کسب رتبه‌های برتر این شهرستان در سال‌های اخیر عنوان کرد: روند رو به رشد کسب رتبه‌های سه رقمی و دو رقمی و همچنین کسب رتبه اول ریاضی توسط دانش‌آموزان شهرستان کاشان در سال‌های اخیر از اهمیت ویژه‌ای برای آموزش و پرورش و شهرستان کاشان برخوردار است.

به گفته وی 30 رتبه دو رقمی و 73 رتبه سه رقمی توسط دانش‌آموزان در کنکور سراسری امسال از اهمیت ویژه‌ای برای شهرستان برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان همچنین رشد قبولی دو درصدی دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان در امتحانات خردادماه سال گذشته را یکی دیگر از موفقیت‌های آموزش و پرورش کاشان برشمرد و افزود: افزایش قبولی درصد دانش‌آموزان دبیرستانی این شهرستان در سال در امتحانات نهایی خردادماه امسال در مقایسه با قبولی 84 درصدی سال تحصیلی قبل از آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه این مراسم فرماندار کاشان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای دانش‌آموز ابراز داشت: دانش‌آموزان با الگو گرفتن از رزمندگان اسلام، توجه به خدا و احکام اسلامی و نیز ایمان قوی می‌توانند در زمینه‌های علمی پیشرفت کنند.

جوادی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید تلاش خود را معطوف به کسب علم و معرفت کنند و مشکلات و کمبودها نیز با همت مسئولان شهرستان برطرف می‌شود.

فرماندار کاشان همچنین با اشاره به اولین روز فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید متذکر شد: انتظار می‌رود در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانش‌آموزان تلاش کنند تا خانواده خود را تشویق به خرید کالاهای ایرانی و به اندازه نیاز کرده تا از این طریق ضمن حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شکوفایی اقتصاد ایران و خودکفایی جمهوری اسلامی کمک کنند و تحریم‌های اقتصادی دشمن را خنثی نمایند. 

زنگ مهر و مقاومت امروز همزمان با سراسر کشور در شهرستان کاشان صبح امروز با حضور معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان، فرماندهان نیروی مقاومت بسیج سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، مسئولان شهرداری، بنیاد شهید و ایثارگران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان کاشان در مدرسه راهنمایی دخترانه شهدای کارخانه مخملبافی کاشان نواخته شد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول