اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی هرمزگان خبر داد

پیشرفت 90 درصدی کشتارگاه صنعتی بندرعباس

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: عملیات ساخت کشتارگاه صنعتی بندرعباس با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.

پیشرفت 90 درصدی کشتارگاه صنعتی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم طغرلی ظهر امروز طی نشستی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار داشت: عملیات ساخت کشتارگاه صنعتی بندرعباس با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.

وی افزود: تاسیسات سازه‌ای کشتارگاه احداث و آماده نصب تجهیزات نهایی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: در صورت تامین تسهیلات مالی، این پروژه تا پایان پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

طغرلی خاطرنشان کرد : در اجرای این طرح تاکنون 13 میلیارد ریال هزینه شده که برای نصب تجهیزات و افتتاح آن نیاز به 4 میلیارد وام بانکی دارد.

وی یادآور شد: کشتارگاه بندرعباس واقع در روستای قلعه قاضی به عنوان نخستین کشتارگاه صنعتی و مکانیزه استان هرمزگان محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: طرح"بهینه‌سازی مصرف انرژی" طی سال گذشته در سطح 50 واحد از مرغداری‌های هرمزگان اجرا شده است.

طغرلی افزود: تعداد 39 واحد به صورت خود اجرایی و تعداد 11 واحد نیز با استفاده از تسهیلات بانکی با سود چهار درصد اجرا شده است.

به گفته وی برای اجرای طرح مذکور در یک واحد مرغداری 20 هزار قطعه‌ای مبلغ 790 میلیون ریال تسهیلات تعلق می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یادآور شد: با اجرای این طرح در هر یک از واحدهای مرغداری حداقل 20 درصد در مصرف انرژی (برق و گازوئیل) صرفه‌جویی می‌شود.

در استان هرمزگان تعداد 256 واحد مرغداری با ظرفیت پنج میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره وجود دارد که در سال 90 بیش از 18 هزار تن گوشت تولید و به بازار عرضه شده است.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول