اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان:

ثبت خاطرات رزمندگان از وظایف جوانان امروز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان گفت: استخراج، ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان از وظایف مهم جوانان در برهه کنونی است.

ثبت خاطرات رزمندگان از وظایف جوانان امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، محمد دهقانی پیش از ظهر امروز در آئین یادواره شهدای روستای کنارترش میناب با استناد به آیاتی از قرآن کریم، بیان خاطراتی از شهیدان و تشریح فرامین مقام معظم رهبری، اظهار داشت: برهه کنونی نیز به نوعی میدان نبرد است و باید تپه‌هایی که در دست دشمن است را فتح کنیم تا مورد تاخت و تاز استکبار قرار نگیریم.

وی از سطوح و درجات علمی، مقابله با تهاجم فرهنگی، دوری از مصرف گرایی به عنوان خطوط جبهه امروز نام برد و افزود: باید همانند روزهای جنگ در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های امروز نیز حضوری همه جانبه داشت.

دهقانی با مهم برشمردن جمع‌آوری آثار و خاطرات مربوط به شهداء و ایثارگران، بیان داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به تازگی آثاری به دست آمده که نخستین شهید هرمزگان در دفاع مقدس، بانویی 16 ساله از بخش رودخانه رودان بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان ادامه داد: این بانوی هرمزگانی در نخستین روزهای جنگ تحمیلی در سن 16 سالگی در مسجد یکی از مناطق جنگی به فیض شهادت می‌رسد.

وی گفت: مادر این شهید بیش از 30 سال است که حتی قبر دخترش را هم زیارت نکرده است.

دهقانی با بیان اینکه در هر مقطعی از زمان وظیفه‌ای بر عهده افراد جامعه است، اظهار داشت: اکنون آحاد جامعه به ویژه جوانان وظیفه دارند گنج خاطرات دفاع مقدس را از دل‌های رزمندگان و خانوداه معظم شهداء استخراج کرده و نبست به ثبت و ضبط آن تلاش کنند.

وی همچنین از برگزاری جشنواره خاطره نویسی در آبان ماه سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: تمام خاطرات جمع‌آوری شده تبدیل به کتاب می‌شود.

این مسئول با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای حفظ آثار دفاع مقدس، بیان داشت: زمانی که مقام معظم رهبری دستور و فرمانی را صادر کرد نباید منتظر دستورالعمل و بخشنامه بود بلکه باید در راستای تحقق آن بسیجی وار تلاش کرد.

وی با تشریح برنامه‌های دشمنان در راستای مقابله با ارزش‌های دینی، برهه کنونی را نوعی میدان جنگ توصیف کرد و افزود: حفظ قرآن، پیاده کردن اصول و مبانی دینی در جامعه و عمل به دستورات قرآن از مهم‌ترین وظایف نسل امروز است که باید با جدیت تمام پیگیری شود.

دهقانی با اشاره به تفسیر بخشی از آیه دوم سوره انفال، گفت: تمسک به قرآن ایمان و توکل مومن را افزایش می‌دهد و از سقوط آن به منجلاب فساد جلوگیری می‌کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان همچنین با ذکر آیه دیگری از قرآن مجید، بیان داشت: قرآن وعده داده که شیطان نمی‌تواند بر فرد مومن توکل کننده تسلط پیدا کند.

وی تمسک به قرآن و تلاش برای حفظ آن را نوعی جبهه دانست و گفت: همه وظیفه دارند در این میدان که همواره سفارش رهبری نظام است تلاش خود را مضاعف کنند.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح مشکلات روحی در برخی کشورهای پیشرفته که نسبت به کنترل جمعیت خود اقدام کرده‌اند، افزود: ازدیاد نسل مسلمانان از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر ایشان است که برای جلوگیری از به وجود آمدن افسردگی در کشور باید به آن توجه داشت.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط رهبر انقلاب، عنوان کرد: کسانی که پیرو ولایت هستند باید از مصرف کالای خارجی امتناع کنند و در این میدان بسیجی‌ها باید پیشتاز باشند.

دهقانی خرید کالاهای تولید کشورهای وابسته به استکبار را نوعی حمایت از ایادی کفر دانست و افزود: وقتی رهبر و ولی ما مطلبی مطرح می‌کند نباید بگذاریم حرف او بر زمین بماند.

وی با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال" چطور با فرهنگ شهیدان به جنگ تحریم ها برویم" است، گفت: هر فرد ایرانی باید در حد توان خود یک فعالیت تولیدی را شروع کند و تکلیف را به گونه‌ای انجام دهد که خواست ولی فقیه است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول