اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

دلاورهای رزمندگان اسلام برای همیشه زینت‌بخش تاریخ ملت ایران خواهد بود

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس را برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی توصیف کرد که در آن زیباترین حماسه‌های ملت ایران نگاشته شده است.

دلاورهای رزمندگان اسلام برای همیشه زینت‌بخش تاریخ ملت ایران خواهد بود

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گرامیداشت هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای مرور و درس‌آموزی از شجاعت‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران، رزمندگان حماسه‌ساز و خانواده‌های مقاوم و صبور آنان در طول هشت سال مقاومت مظلومانه در مقابل دشمنان دانست.

وی افزود: موقعیت ممتاز و قابل احترام ایران اسلامی نزد ملت‌های دیگر مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

شایق گفت: در طول تاریخ، جنگ‌های زیادی در مناطق مختلف دنیا رخ داده و دلاوری‌هایی در آنها به ثبت رسیده است اما بسیاری از دلاوری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بی‌سابقه و انحصاری بوده و برای همیشه زینت‌بخش تاریخ ملت ایران خواهد ماند.

نماینده دوره هفتم مجلس هدایت‌گری امام راحل(ره) را در کسب این موفقیت‌ها بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواند و افزود: در همان روزهای ابتدای جنگ که بخش‌های زیادی از خاک میهنمان به تصرف دشمن درآمده و موجی از نگرانی و سردرگمی کشور را فرا گرفته بود امام خمینی راحل با صلابت و اطمینان از سرکوب دشمن و پشیمان ساختن او از تجاوز به ایران اسلامی خبر داد و همگان را به دفاع از دین و استقلال کشور فرا خواند که این حضور سرنوشت جنگ را به نفع ملت ایران تغییر داد.

برگزیده جشنواره ایثار و تلاش با اشاره به دستاوردهای عظیم ملت ایران از دوران دفاع مقدس گفت: حفظ استقلال کامل کشور، تقویت بنیان‌های امنیتی و دفاعی، خودکفایی اقتصادی، باورمندی ملت ایران برای دفاع از خود و دستیابی به قله‌های رفیع علم و پیشرفت تنها بخشی از این دستاوردهای عظیم است.

وی تحولات روحی و معنوی مردم و به ویژه جوانان را از دیگر دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: این تحولات، چنان اساسی و تاثیرگذار بوده که گذشت زمان نتوانسته آثار با برکت آن را از بین ببرد.

شایق گفت: وصیت و سفارش همه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، حفظ اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی است و هیچ‌کس حق ندارد نسبت به این سفارشات بی‌تفاوت بوده و با کج رفتاری و یا به راه انداختن مباحث فرعی این اهداف را کمرنگ کنند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول