اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه 8 سال جنگ تحمیلی

هنوز بوی غیرت رزمندگان مشاممان را می‌نوازد

خبرگزاری فارس: جوانان غیور این دیار رفتند اما هنوز غیرت وفاداری‌شان در وطن‌دوستی را به یاد داریم که چگونه عاشقانه رفتند و هنوز لاله‌های سرخ دشت‌های این خاک به یمن آنان به پا ایستاده‌ است.

هنوز بوی غیرت رزمندگان مشاممان را می‌نوازد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، واژه دفاع مقدس همواره یادآور خاطراتی از هشت سال جنگ تحمیلی را برای همه ایرانیان تداعی می‌کند که گویی جوانان خود را صدا می‌کنند، صدایی که از عمق جان آنهاست و دلاورمردان را برای حماسه‌ای دوباره به خاطر می‌آورند.

جوانان غیور این دیار رفتند اما هنوز غیرت وفاداری‌شان در وطن‌دوستی را به یاد داریم که چگونه عاشقانه رفتند و هنوز لاله‌های سرخ دشت‌های این خاک به یمن آنان به پا ایستاده‌ است.

این جوانان غریبانه رفتند؛ اما هنوز بوی چفیه‌های خاکی که عطر سپید یاس می‌تراود را به یاد داریم، هنوز یاد و نام آنها زینت‌بخش کوچه‌های شهر ماست تا شاید با چشم دوختن به آنها بتوانیم به یاد آریم شهامت‌هایی که در مقابل توپ و تانک دشمنان داشته و برای این مرز و بوم از جان و دل مایه گذاشتند.

....اما من و تو و ما....!

در این دیار همیشه سرافراز و باشکوه و امن ایستاده‌ایم و با حضور آسمانی‌ آنها در آرامشیم، آرامشی که ناشی از سرخی خون آنها در این دشت جاری شده است.

آنان مردان همیشه زنده این دیارند و آینه‌های تمام‌نمای عزت و شرف من و تو هستند که همواره باید از آن در راه عشق و دلدادگی کشورمان بهره بگیریم، کشوری که عزت و بزرگی خود را از خون همین غیورمردان دارد.

ما ندیدیم که چگونه جان خود را بر کف گرفته و به نبرد با دشمنان برخاستند و هنگامی که خون از پیشانی آنها جاری می‌شد تنها به یک «یا حسین(ع)» بسنده می‌کردند اما اکنون دلاورمردی‌های این جوانان را در امتداد سخنان همرزمانشان می‌شنویم و نام آنها را بر بلندای قله‌های افتخار ارج می‌نهیم.

ما تا آخر بر عهد خود در حفظ یادگاری‌های غرورآفرین استوار می‌ایستیم...

تا یادمان باشد آن حماسه‌ها را، تا یادمان باشد آن دلاوری‌ها و عاشقانه سرودن‌ها را، تا یادمان باشد که آنها شب‌زنده‌داران سنگرهای بی‌سنگرند، تا یادمان باشد هنوز راه شهادت باز است و می‌توان در این مسیر قرار گرفت.

ما هنوز داستان‌های شورآفرین شب‌های عملیات را به یاد داریم که چگونه با غیرت خود بر یکدیگر سبقت گرفته و راه شهادت را برمی‌گزیدند راهی که قامت‌هایشان در خاک و خون غلتید تا من و تو امروز در آرامشی که گویای وجود چنین بزرگ‌مردانی در تاریخ این مرز و بوم است، به اهداف و آمال و آرزوهایمان دست یابیم، آرزویی که رسیدن به آنها از اهداف شماست.

آری همه ما می‌دانیم در زمانه فراموشی لاله‌های سرخ تکلیفی بر ماست تا در تاریکی لحظات از آنان بهره‌ای گرفته و توشه ذهنمان کنیم و از این طریق زندگیمان را رنگی خدایی و آسمانی ببخشیم رنگی که اکنون سرخی آن بیش از هر زمانی احساس می‌شود زمانی که دشمنان امروز به طرق دیگری سعی بر تحمیل هجمه‌های خود بر ما هستند و ما نیازمند آنیم که شهدا را چراغ محفلمان کنیم و از نور آسمانی آنها بهره‌مند شویم.

امروز من و تو و ما نیازمند درک پرواز ملکوتی آسمانی‌‌هاییم، آنهایی که عاشقانه رفتند و عارفانه سرودند شعر رفتن را، و گرامی می‌داریم یاد آنها را در روزهایی که خاطره‌های دلاوری را بر ما تداعی می‌کند، خاطره‌هایی که باید آویزه گوشمان کنیم و هر لحظه با یاد آنها راه و مسیر خود را بیابیم.

یادشان گرامی، راهشان پررهرو.....

================

سیده فریده حسینی‌فرزام

================

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول