اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

آنچه امروز داریم از تلاش رزمندگان دیروز است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل گفت: آنچه امروز داریم از تلاش رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

آنچه امروز داریم از تلاش رزمندگان دیروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، به مناسبت هفته دفاع مقدس حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در بین مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مدرسه صدر بابل اظهار داشت: عده‌ای غافل از اهمیت دوران دفاع مقدس به نقد از برگزاری مجالس تکریم و بزرگداشت هفته دفاع مقدس می‌پردازند و ادعا می‌کنند که جنگ چیزی برای تکریم ندارد و نیازی به تجلیل نیست.

 * بیان جزئیات جنگ در دوران پیامبر اکرم (ص)

وی افزود: اینها کسانی هستند که آشنایی با آیات قرآن ندارند، آیات و سوره‌های مختلفی درباره جنگ‌هایی که پیامبر اسلام و یارانش در آن شرکت داشتند وجود دارد که در آن  از هیچ‌ یک از حالات روحی و جسمی و حتی در مورد نفس‌ها و جرقه‌های ایجاد شده از نعل اسبان این رزمندگان غافل نبوده است.

روحانی تصریح کرد: بیان جزئیات جنگ در دوران پیامبر اکرم (ص) در آیات قرآنی به این معنا است که بعد از هزار سال با خواندن آیات قرآن به یاد آوریم که اسلام به آسانی به دست نیامده تا زحمات مسلمانان فراموش نشده و عظمت اسلام در نظر ما جلوه بیشتری داشته باشد.

 * آنچه امروز داریم از تلاش رزمندگان دیروز است

وی بیان داشت: اگر گذشته و زحمات گذشتگان را به فراموشی بسپاریم گمان می‌کنیم آنچه داریم به آسانی به دست آمده و قدر آن را نمی‌دانیم.

روحانی گفت: نباید فراموش شود که دشمن بعد از پیروزی انقلاب در آن شرایطی که هنوز سپاه و ارتش ما شکل نگرفته بود چه هجمه سنگینی بر ما وارد و جنگ تحمیلی را علیه کشور ما ایجاد کرد.

این مسئول افزود: آنچه امروز داریم از تلاش رزمندگان دیروز است. باید قدردان بوده و نسبت به این نعمت بزرگ کفر نورزیم و با یادآوری این تلاش‌ها نسبت به زحمات رزمندگان و شهدا غافل نشویم.

* بی‌توجهی افراد ناآگاه جامعه نشان از بی‌تجربه بودن این افراد است

امام جمعه بابل تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس بیش از دیگر آحاد مردم با دیدن لغزش‌های بعضی از افراد ناآگاه در رنج و عذاب هستند زیرا تلاش و ازخودگذشتگی را به چشم دیده و شاهد بودند که برای این انقلاب چه جوان‌هایی به شهادت رسیدند تا آرمان‌های اسلام حفظ بماند.

روحانی بیان داشت: غفلت و بی‌توجهی افراد ناآگاه جامعه نشان از بی‌تجربه بودن این افراد است، آنها کسانی هستند که آن دوران سخت را تجربه نکرده و نمی‌دانند که چگونه به دست آمده و به راحتی از کنار این نعمت الهی می‌گذرند و با رفتار ناشایست خود آرمان‌های نظام را لکه‌دار می‌کنند.

 * ثمره جنگ تربیت انسان‌های شایسته بود

وی ساخت و ساز‌ها را مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس دانست و افزود: مهم‌ترین دستاورد و ثمره جنگ تربیت انسان‌های شایسته بوده و بیشتر آیات امتحان الهی مربوط به جنگ است. خداوند جنگ را، راه شناخت افراد خبیث و منافق از افراد مخلص و طیب می‌داند.

این مسئول متذکر شد: بیشتر موفقیت‌های علمی دهه 70و80 توسط مردانی صورت گرفته که دیروز در میادین رزم بودند، زیرا در جنگ خداوند به این افراد قدرت و قوتی عنایت فرمود که خودساخته شدند. دیروز در میدان جنگ و امروز در عرصه‌های دیگری به اسلام و انقلاب خدمت می‌کنند.

روحانی اذعان داشت: جنگ برای کشور ما نعمت بزرگی به همراه داشت، زیرا دشمنی که در ابتدای جنگ در اوج عزت بود در پایان جنگ به اوج ذلت رسید و کشور ما که درابتدا در اوج ذلت بود در پایان جنگ به اوج عزت دست یافت.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول