اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان خبر داد

رونمایی از 2 جلد کتاب در هفته دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: دو جلد کتاب در هفته دفاع مقدس در کرمان رونمایی می‌شود.

رونمایی از 2 جلد کتاب در هفته دفاع مقدس

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در آخرین پنجشنبه هفته دفاع مقدس آیین غبارروبی و گل‌افشانی گلزارهای شهدا را با حضور اقشار مختلف مردم در 23 شهرستان برگزار می‌کند.

وی از رونمایی دو جلد کتاب در هفته دفاع مقدس در کرمان خبر داد و بیان داشت:‌ کتاب زندگی‌نامه و خاطرات جانبازان قطع نخاع استان کرمان در این هفته رونمایی می‌شود.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: خاطرات و زندگی‌نامه 50 نفر از جانبازان قطع نخاع استان کرمان جمع‌آوری و تدوین شده است که در قالب یک جلد کتاب با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان رونمایی می‌شود.

وی همچنین از رونمایی کتاب خاطرات سردار شهید خانعلی سیرفر از رزمندگان شهرستان جیرفت در دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: این شهید از فرمانده گردان‌های قدرتمند دوران دفاع مقدس بود.

حسنی‌سعدی افزود: فیلم مستند "شهید جلال رئیسی" نیز که با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تولید شده است نیز در هفته دفاع مقدس اکران می‌شود.

وی درباره شهید جلال رئیسی ابراز داشت: این شهید از نیروهای انتظامی بود که در جبهه‌های جنوب و در منطقه شلمچه به شهادت رسید و پیکر پاک وی پس از 26 سال به خانواده‌اش برگشت.

این یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی که مادر این شهید سرافراز مطمئن شد که فرزندش به خانه برگشته است،‌ پیکر پاک وی را در آغوش گرفت و برایش لالایی سر داد.

حسنی‌سعدی اذعان داشت: عکس در آغوش گرفتن پیکر پاک شهید جلال رئیسی توسط مادرش به عنوان عکس سال انتخاب شد.

وی اذعان داشت: با توجه به تعداد زیاد خانواده معزز شهدا و ایثارگران در استان کرمان در هفته دفاع مقدس با تعدادی از این خانواده‌ها به صورت تلفنی تماس برقرار می‌کنیم و جویای احوال آن‌ها می‌شویم.

حسنی‌سعدی خاطرنشان کرد: مسئولان طی هفته دفاع مقدس با جمعی از خانواده معزز شهدا و جانبازان از جمله جانبازان قطع نخاع دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند.

وی اکران فیلم‌های جشنواره دفاع مقدس در سینما شهر تماشا را از دیگر برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول