اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

مأموریت ثبت‌احوال یک حاکمیت ملی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان ثبت احوال در مجموعه وزارت کشور قرار دارد ولی مأموریت و کار این سازمان یک حاکمیت ملی است.

مأموریت ثبت‌احوال یک حاکمیت ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی ثبت‌یاران ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان ثبت احوال در مجموعه وزارت کشور قرار دارد ولی مأموریت و کار این سازمان یک حاکمیت ملی است.

علی‌محمد گلستانی‌فرد با بیان اینکه تمام آحاد جامعه با این نهاد سر و کار دارند، تصریح کرد: سازمان ثبت احوال تنها تشکیلاتی است که مردم از ابتدای ولادت تا وفات با آن سر و کار دارند.

وی حوزه مأموریتی ثبت احوال را نیز حوزه‌ای اساسی و مهم عنوان کرد و افزود: اصلی‌ترین سند هر انسان که شناسنامه و کارت ملی محسوب می‌شود از اهم کارها و فعالیت‌های ثبت احوال است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مأموریت و مسئولیتی که ثبت احوال دارد برای تمام نظام مأموریتی حساس به شمار می‌رود.

گلستانی‌فرد راه‌اندازی بانک اطلاعات یکپارچه ثبت احوال استان را از اقدامات مهم این نهاد در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: طراحی شناسنامه‌های دیجیتال نیز حرکت بسیار مثبتی از سوی این نهاد بوده است.

وی با اشاره به اینکه روند کار در ثبت احوال خراسان جنوبی بسیار مثبت است، یادآور شد: به زودی شاهد نقش مهم و کلان ثبت احوال در کشور هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر با توسعه‌ای که در ثبت احوال شاهد هستیم دیگر کسی بهانه‌ای برای نداشتن شناسنامه نباید داشته باشد.

گلستانی‌فرد کار ثبت چهار واقعه مهم زندگی انسان را از طریق سازمان ثبت احوال دانست و تصریح کرد: ثبت ولادت، ازدواج، طلاق و فوت انسان از طریق ثبت احوال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به جز این موارد انسان در طول زندگی نیز با این نهاد سر و کار زیادی دارد و ثبت احوال در زندگی انسان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

در ادامه این مراسم از 9 ثبت‌یار برتر خراسان جنوبی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول