اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت؛

ثبت 88 مورد چند قلوزایی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از ثبت 88 مورد چند قلوزایی در سطح استان خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

ثبت 88 مورد چند قلوزایی در خراسان جنوبی
علی پورحسین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: از این تعداد 85 مورد دوقلو و سه مورد سه قلو به ثبت رسیده است.
وی افزود: بیشترین تعداد چند قلوزایی مربوط به شهرستان بیرجند با 39 مورد، شهرستان قاینات با 13 مورد و فردوس با 10 مورد است که در همین مدت در هر یک از شهرستان‌های بیرجند، سرایان و فردوس یک مورد سه قلوزایی نیز به ثبت رسیده است.
 مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی از ثبت 92.26 درصد ولادت‌ها توسط پدر نوزادان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: حدود 2.15 درصد از ولادت‌ها نیز با حضور مشترک پدر و مادر ثبت شده است.
وی از ثبت 8 هزار و 421 واقعه ولادت در هفت ماه نخست سال جاری در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.29 درصد افزایش داشته است.
مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی تعداد ولادت ثبت شده در هفت ماه نخست سال جاری را برابر با 5 هزار و 73 رویداد و تعداد ولادت روستایی را برابر با 3 هزار و 348 رویداد دانست.
پورحسین تصریح کرد: در هفت ماه نخست سال جاری تعداد ولادت ثبت شده تا یک سال پس از وقوع برابر با 8 هزار و 339 واقعه است.
وی با اشاره به تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی افزود: در هفت ماه نخست سال جاری تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی برابر با 8 هزار و 310 واقعه است.
مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: طی این مدت به طور متوسط در هر روز 39 و در هر ساعت 1.62 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.
پورحسین با بیان اینکه نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در هفت ماه نخست سال جاری برابر با 106 است، اظهار داشت: همین شاخص در مدت مشابه سال گذشته 109 حاصل شده که در مقابل هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود 106 واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.
وی یادآور شد: در هفت ماه نخست سال جاری بیشترین میزان فرزند آوری در گروه سنی 25 تا 29 ساله با رقم 30.26 درصد بوده و بعد از آن، مادران واقع در گروه سنی 20 تا 24 ساله با رقم 26.33 درصد قرار دارند.
انتهای پیام/خ۲۰      
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول