اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد

کسب مقام برتر خراسان جنوبی در ثبت واقعه ولادت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از کسب مقام برتر این استان در زمینه ثبت واقعه ولادت در مهلت قانونی در سال جاری خبر داد.

کسب مقام برتر خراسان جنوبی در ثبت واقعه ولادت
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی پورحسین یکشنبه‌شب در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان نهبندان ضمن تأکید بر آنکه آمار و اطلاعات دقیق ثبت احوال نقش اساس و اصلی در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دولت و دولت مردان دارد، اظهار داشت: امروزه ثبت احوال از روش‌های ثبت وقایع و خدمات‌دهی دستی و سنتی در حال خروج است و هم‌اکنون تمامی اسناد این نهاد در حال صورت‌برداری به رایانه و سیستم‌های جامع است.
وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال طبق قانون در سال 68 برای مردم شماره ملی انتخاب و در سال 76 طبق قانون موظف به ارائه شماره ملی و کد پستی برای تمامی افراد کشور شد، تصریح کرد: این مهم در کارت‌های موقت و کارت‌های بیمه روستاییان انجام شد.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی شماره ملی را شماره‌ای منحصر به فرد دانست و ادامه داد: هر فرد ایرانی داخل و حتی خارج از کشور دارای شماره ملی مشخص و منحصر به فرد است.
پورحسین اضافه کرد: دولت در برنامه‌ریزی‌های کلان خویش چه در مباحث عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز به آمار صحیح و دقیق دارد که این آمار توسط ثبت احوال تهیه می‌شود همچنین دولت در راستای هدفمندی یارانه‌ها و کارت‌های سوخت نیز از شماره ملی افراد استفاده کرد و شماره ملی را مبنای کار قرار داد.
وی نخستین وظیفه و رسالت خطیر سازمان ثبت‌احوال را ثبت وقایع حیاتی عنوان کرد و افزود: میانگین ثبت ولادت در مهلت قانونی (15 روز پس از تولد) در کشور 90 درصد است ولی این مهم در خراسان جنوبی طی سال جاری 99.7 درصد بوده یعنی این اداره کل از هزار شناسنامه تنها سه شناسنامه را نتوانسته در مهلت قانونی صادر کند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از کسب مقام برتر استان در زمینه ثبت واقعه ولادت در مهلت قانونی در سطح کشور خبر داد و گفت: این مهم با توجه به پراکندگی زیاد استان به ویژه روستاهای آن و کمبود نیروهای انسانی در ادارات سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی محقق شده است.
پورحسین با اشاره به اینکه خراسان جنوبی همچنین در زمینه ثبت واقعه وفات در مهلت قانونی نیز برتر کشور شده است، اظهار داشت: میانگین کشوری در بحث ثبت واقعه وفات در مهلت قانونی(10 روز پس از فوت) 90 درصد است اما این استان توانسته بیشتر از میانگین کشور یعنی با 99.4 درصد عمل کند.
وی دومین رسالت و وظیفه سازمان ثبت احوال را اتقان اسناد هویتی و تابعیتی دانست و تصریح کرد: در طرح تحرکی که دولت اجرا کرد سازمان ثبت احوال در بین سازمان‌های زیر مجموعه وزارت کشور مقام برتر را کسب کرد.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ارتباط با اتقان اسناد هویتی و تابعیتی تاکید فراوانی داشتند و این سازمان بر همین اساس به این موضوع توجهی خاص دارد.
پورحسین یادآور شد: یکی از اقداماتی که باید در این زمینه انجام دهیم آن است که شناسنامه‌هایی را با قابلیت و ضریب امنیتی بالا تحویل مردم بدهیم تا برخی از افراد سودجو نتوانند استفاده‌های دیگر یا غیر قانونی از این شناسنامه‌ها داشته باشند همچنین تحویل شناسنامه جدید در سطح ادارات کل استان‌ها و ادارات شهرستان‌ها از طریق سیستم مکانیزه در حال انجام است.
وی اضافه کرد: به روزرسانی کد پستی مندرج در پشت کارت ملی نیز یکی از طرح‌های در حال انجام سازمان ثبت احوال است و ملاک ارائه خدمات دولتی نیز بر اساس همین مهم انجام می‌شود و افرادی که از محلی به محل دیگر یا از شهری به شهر دیگر مهاجرت می‌کنند باید کد پستی مندرج در پشت کارت ملی خویش را تغییر دهند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از آرشیو شدن تمامی اسناد سجلی شهرستان نهبندان به صورت الکترونیکی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: اعتبار کارت‌های شناسایی ملی تا پایان سال 92 تمدید شده است.
پورحسین در ادامه به نام‌گذاری نوزادان در استان و سطح کلان کشور اشاره کرد و گفت: جامعه اسلامی باید به نام‌گذاری فرزندانشان به نام اهل بیت (ع) و بزرگان دین توجه جدی داشته باشند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول