اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه خبر داد

راه‌اندازی گنجینه اسناد مشاهیر و مفاخر خراسان ‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال بشرویه از راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی مشاهیر و مفاخر خراسان ‌جنوبی و شهرستان‌ها خبر داد.

راه‌اندازی گنجینه اسناد مشاهیر و مفاخر خراسان ‌جنوبی

جواد سردار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور تنها نهادی است که با در اختیار داشتن اسناد تمام اتباع ایرانی، وظیفه حفاظت از مرزهای هویتی و تابعیتی ایرانیان مقیم خارج از کشور را دارد و امروزه با پوشش کامل وقایع حیاتی و راه‌اندازی سامانه انفورماتیکی شاهد ارائه دقیق انواع آمارهای انسانی و برنامه‌ریزی دقیق در دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به مستقل شدن اداره ثبت احوال بشرویه از سال 83 و به منظور پوشش وقایع حیاتی در شهرستان، تکمیل پروژه احداث ساختمان ثبت احوال این شهرستان به منظور بالا بردن سرعت و روند خدمت‌رسانی مناسب به مردم نیازمند اعتبار است.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه با بیان اینکه برای اجرای پروژه ساختمان اداری ثبت احوال از سال گذشته تا‌کنون خرید زمین، اخذ پروانه ساختمانی، اجرای فنداسیون و اسکلت انجام شده است، تصریح کرد: تا این مرحله از کار مبلغ یک میلیارد و 70 میلیون هزینه شده و به منظور تکمیل این پروژه از مسئولان خراسان ‌جنوبی و فرماندار شهرستان می‌خواهیم تا اعتبارات لازم و کافی را بدین منظور اختصاص دهند.

سردار به راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی مشاهیر و مفاخر خراسان ‌جنوبی، طرح آرشیو الکترونیکی اسناد و صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال اشاره کرد و افزود: هدف از راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی، ایجاد بانک اطلاعاتی از چهره‌های شاخص هر شهرستان از قبیل مشاهیر، مفاخر و نخستین‌ها و نگهداری و پژوهش در آثار گذشتگان و معرفی و انتقال آن به آیندگان است.

وی مزیت و اهمیت اجرای طرح آرشیو الکترونیکی را تصویربرداری از کلیه اسناد موجود در کشور عنوان کرد و گفت:  سایر ادارات با رعایت مقررات خاص می‌توانند فارغ از محل سکونت مردم، به آنها خدمات‌رسانی کرده و ضرورتی به حضور افراد و ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه نیست.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول