اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد

ثبت 9 هزار واقعه ولادت در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از ثبت 9 هزار و 514 واقعه ولادت طی 9 ماه نخست سال جاری در خراسان جنوبی خبر داد.

ثبت 9 هزار واقعه ولادت در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی پورحسین پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی ثبت احوال خراسان جنوبی میزان ولادت و وفات مردان در خراسان جنوبی را بیشتر از زنان دانست و اظهار داشت: تعداد 2 هزار و 307 مورد وفات در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.5 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: از این میزان یک‌هزار و 58 مورد در مناطق شهری و یک‌هزار و 249 مورد در مناطق روستایی ثبت شده است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: وفات‌های ثبت شده در مناطق شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.86 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
پورحسین تصریح کرد: خراسان جنوبی در ثبت وفات با شاخص 99.4 درصد نخستین و در ثبت ولادت با شاخص 99.7 درصد دومین استان کشور در سال جاری شناخته شده است.
وی با اشاره به ثبت 9 هزار و 514 واقعه ولادت در استان از ابتدای سال افزود:‌ از این تعداد 5 هزار و 743 مورد در مناطق شهری و 3 هزار و 771 مورد در مناطق روستایی به وقوع پیوسته است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به تهیه سالنامه آماری سال 89، گفت: این اداره کل در ثبت وقایع حیاتی تعامل مطلوبی با اعضای شورای ثبت وقایع استان دارد.
پورحسین با بیان اینکه ایجاد فرهنگ تعامل میان ثبت احوال و مردم سبب ایجاد فضای بهتر برای انجام مأموریت‌ها و ارائه خدمات می‌شود، افزود: بنابراین افزایش ارتباط با مردم از رویکردهای این سازمان است.
وی تصریح کرد: تغییر کد پستی نیازمند همکاری با مردم است تا بتوان خدمات به موقع را ارائه داد.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلی در نامگذاری نوزادان در استان وجود ندارد، گفت: در نظر داریم در راستای رفاه حال متقاضیان و ترویج نام‌های پر محتوا بسته‌ای شامل نام‌های زیبا و مطابق با فرهنگ ایرانی طراحی کنیم.
پورحسین ادامه داد: بیشترین نام‌هایی که برای پسران در استان انتخاب شده امیرعلی، ابوالفضل، امیرمحمد، امیرحسین، علی، مهدی، محمد مهدی و محمد بوده است.
وی افزود: بیشترین نام‌های دخترانه در استان شامل فاطمه، فاطمه زهرا، نازنین زهرا، نازنین، زینب و ستایش بوده و نام فاطمه با 30 درصد فراوانی بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: طبق آمار اعلام شده نرخ رشد جمعیت استان خراسان جنوبی از ابتدای سال بالغ بر 1.6 درصد است و همچنین نرخ ثبت ولادت و نرخ ثبت وفات در این مدت به ترتیب برابر با 20.9 نفر و 5.9 نفر در هر هزار نفر بوده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول