اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد:

ثبت 7263 واقعه ولادت در ۶ ماه نخست سال در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از ثبت 7 هزار و 263 واقعه ولادت در شش ماه نخست سال جاری در خراسان جنوبی خبرداد.

ثبت 7263 واقعه ولادت در ۶ ماه نخست سال در خراسان جنوبی
علی پورحسین امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: این تعداد واقعه ولادت نسبت به سال گذشته 7.6 درصد افزایش یافته است.
 
*فارس: از ابتدای سال چه تعداد واقعه زاد و ولد به ثبت رسیده است؟
پورحسین: در شش ماه نخست سال جاری 7 هزار و 263 واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.6 درصد افزایش داشته است.
تعداد ولادت ثبت شده شهری در شش ماه نخست امسال برابر با 4 هزار و 354 رویداد و تعداد ولادت روستایی آن برابر با 2 هزار و 909 رویداد است.
تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی در شش ماه نخست سال 90 برابر با 7 هزار و 194 واقعه است که طی این مدت به طور متوسط در هر روز 39 و در هر ساعت 1.63 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.
نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در شش ماه نخست سال جاری برابر 107 است که همین شاخص در مدت مشابه سال گذشته 109 بوده است.
 
*فارس: از ابتدای سال چه تعداد واقعه فوت به ثبت رسیده است؟
پورحسین: در شش ماه نخست سال جاری تعداد یک‌هزار و 714 واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.61 درصد کاهش داشته که تعداد وفات ثبت شده شهری در شش ماه نخست سال 90 برابر با 816 رویداد و تعداد وفات روستایی آن برابر با 898 رویداد است.
در شش ماه نخست امسال تعداد وفات ثبت شده تا یکسال پس از وقوع برابر با یک‌هزار و 630 واقعه است و تعداد وفات ثبت شده در مهلت قانونی در شش ماه نخست سال جاری برابر با یک‌هزار و 619 واقعه است که طی این مدت به طور متوسط در هر روز 9.22 واقعه وفات به ثبت رسیده است.
در شش ماه نخست سال جاری در مقابل هر 100 فوت شده زنان تعداد 138 مورد فوت مردان به ثبت رسیده است که همین نسبت در مدت مشابه سال گذشته 131 بوده است.
 
*فارس: چه تعداد واقعه طلاق در ثبت احوال استان به ثبت رسیده است؟
پورحسین: در شش ماه نخست سال جاری تعداد 372 واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.85 درصد کاهش داشته و برابر آمار طلاق ثبت شده، حدود 68.82 درصد طلاق‌ها در مناطق شهری و 31.18 درصد آنها در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.
در شش ماه نخست سال جاری بیشترین طلاق ثبت شده مردان در گروه سنی 25 تا 29 سال با رقم 131 واقعه بوده و در همین مدت بیشترین طلاق ثبت شده زنان در گروه سنی 20 تا 24 سال با رقم 110 واقعه بوده است.
در این فاصله زمانی بیشترین درصد طلاق‌های ثبت شده با رقم 10.7 درصد مربوط به زوج‌هایی است که هم سن هستند واقدام به جدایی کرده و حدود 52 درصد از طلاق‌های ثبت شده استان در شش ماه نخست سال جاری مربوط به زوجینی است که صفر تا پنج سال اختلاف سن داشته‌اند.
در 50 درصد از طلاق‌های ثبت شده طول زندگی مشترک بین زوجین کمتر از چهار سال بوده، به طوری که 11 درصد از طلاق‌های ثبتی، زوجین دارای زندگی مشترک کمتر از یک سال، 15 درصد دارای زندگی مشترک بین یک تا دو سال، 12 درصد دارای زندگی مشترک بین دو تا سه سال و 12 درصد دارای زندگی مشترک بین سه تا چهار سال بوده است.
 
*فارس: میانگین سن طلاق و نسبت ازدواج به طلاق چگونه است؟
پورحسین: در شش ماه نخست سال جاری با توجه به وقایع طلاق ثبت شده میانگین سن طلاق مردان و زنان در استان خراسان جنوبی به ترتیب برابر با 32.6 و 27.1 سال است.
در نسبت ازدواج به طلاق این شاخص تعداد ازدواج‌های ثبت شده در برابر هر یک طلاق ثبت شده را بیان می‌کند به طوری که در شش ماه نخست سال جاری این نسبت در استان حدود 14 است یعنی در برابر هر 14 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

*فارس: از ابتدای سال چه تعداد واقعه ازدواج صورت گرفته است؟
پورحسین: در شش ماه نخست سال جاری تعداد 5 هزار و 158 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.70 درصد افزایش داشته است که برابر آمار ازدواج‌های ثبت شده حدود 57.91 درصد ازدواج‌ها در مناطق شهری و 42.9 درصد آنها در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.
در شش ماه نخست سال 90 بیشترین تعداد ازدواج مردان بین گروه سنی20 تا 24 سال با رقم 2 هزار و 814 نفر و زنان بین گروه سنی 15 تا 19 سال با رقم 2 هزار و 83 نفر بوده است.
در همین مدت در مناطق شهری بیشترین ازدواج مردان و زنان بین گروه سنی 20 تا 24 ساله به ترتیب با رقم یک هزار و 526 و یک‌هزار و 188 نفر بوده و در مناطق روستایی، بیشترین ازدواج مردان بین گروه سنی20 تا 24 ساله با رقم یک‌هزار و 288 نفر و زنان بین گروه سنی 15 تا 19 ساله با رقم 977 نفر است.
در این فاصله زمانی بیشترین درصد ازدواج‌های ثبت شده با رقم 14.6 درصد مربوط به زوج‌هایی است که هم سن هستند و اقدام به تشکیل زندگی زناشویی کرده‌اند.

*فارس: میانگین سن ازدواج در خراسان جنوبی چقدر است؟
پورحسین: در شش ماه نخست سال جاری با توجه به وقایع ازدواج ثبت شده میانگین سن ازدواج در خراسان جنوبی به ترتیب برابر با 25.4 و 21.7 است.

*فارس: بیشترین نامگذاری اسم دختر و پسر مربوط به چه نام‌هایی است؟
پورحسین: در گروه پسران نام‌های امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، امیرمحمد، مهدی، محمدمهدی و محمد و در گروه دختران، نام‌های فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، ستایش، نازنین زهرا، زینب، ریحانه و کوثر به ترتیب بیشترین فراوانی نام‌های انتخاب شده را در شش ماه نخست سال جاری در خراسان جنوبی تشکیل می‌دهند.

*فارس: چه تعداد سند هویتی در استان نگهداری می‌شود؟
پورحسین: قریب به یک میلیون و 500 هزار سند هویتی در استان نگهداری می‌شود که از این تعداد یک میلیون و 100 هزار سند ولادت و 400 هزار سند فوتی است.

*فارس: در مورد آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در ثبت احوال استان توضیح دهید؟
پورحسین: به منظور تحقق دولت الکترونیک و دسترسی آسان و سریع افراد به خدمات هویتی در تمامی نقاط کشور و همچنین تکریم ارباب رجوع سازمان ثبت احوال بر آن شد که با اجرای طرح آرشیو و به عبارتی اسکن کردن کلیه اسناد هویتی ادارات تابعه و تجمیع آن در یک پایگاه اطلاعاتی و در اختیار گذاشتن کلیه این اسناد در ادارات ثبت احوال کشور، دغدغه مردم استان را در این مورد کاهش داده و از طرفی گامی بزرگ در راستای اجرای دولت الکترونیک بردارد.  
  
*فارس: در مورد ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان استان توضیح دهید؟
پورحسین: مجوز راه‌اندازی یک دفتر پیشخوان در استان صادر شده که این دفتر با حضور مسئولان استان افتتاح شد و خدمات قابل ارائه در این دفتر شامل درخواست تعویض شناسنامه، درخواست صدور شناسنامه المثنی، درخواست صدور نخستین کارت شناسایی ملی، درخواست تعویض کارت شناسایی ملی و درخواست صدور کارت شناسایی ملی المثنی در این دفتر ارائه می‌شود که بقیه خدمات در آینده نزدیک در این دفاتر ارائه خواهد شد.

*فارس: چه تعداد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است؟
پورحسین: در شش ماه نخست سال جاری تعداد 8 هزار و 830 فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در استان خراسان جنوبی صادر شده است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول