اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفت ماه گذشته صورت گرفت؛

ثبت ۶۰۰۰ واقعه ازدواج در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از ثبت پنج هزار و 921 واقعه ازدواج در هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.06 درصد افزایش داشته است.

ثبت ۶۰۰۰ واقعه ازدواج در خراسان جنوبی
علی پورحسین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: برابر آمار ازدواج‌های ثبت شده حدود 57.57 درصد ازدواج‌ها در مناطق شهری و 42.33 درصد آن‌ها در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: در هفت ماه گذشته بیشترین ازدواج مردان بین گروه سنی 20 تا 24 سال با رقم سه هزار و 224 نفر و زنان بین گروه سنی 15 تا 19 سال با رقم دو هزار و 392 نفر بوده است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: در هفت ماه گذشته بیشترین تعداد ازدواج ثبت شده مردان، مربوط به گروه سنی 20 تا 24 ساله که با زنان 15 تا 19 ساله ازدواج کرده و تعداد آن برابر با یک هزار و 579 واقعه است.
پورحسین گفت: در این مدت زمانی در مناطق شهری، بیشترین ازدواج مردان و زنان بین گروه سنی 20 تا 24 ساله به ترتیب با قم یک‌هزار و 738 و یک هزار و 351 نفر بوده است.
وی ادامه داد: در هفت ماه گذشته در مناطق روستایی، بیشترین ازدواج مردان بین گروه سنی 20 تا 24 ساله با رقم یک‌هزار و 486 نفر و زنان بین گروه سنی 15 تا 19 ساله با رقم یک‌هزار و 140 نفر است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار داشت: در این فاصله زمانی، بیشترین درصد ازدواج‌های ثبت شده با رقم 14.6 درصد مربوط به زوج‌هایی است که هم سن بوده و اقدام به تشکیل زندگی زناشویی کرده‌اند.
پورحسین با اشاره به میانگین سن ازدواج، افزود: در هفت ماه گذشته با توجه به وقایع ازدواج ثبت شده میانگین سن ازدواج مردان و زنان در خراسان جنوبی به ترتیب برابر با 25.5 درصد و 21.8 درصد است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول