اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد:

صدور کارت ملی هوشمند از سال آینده در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در صورت آماده شدن زیرساخت‌های لازم از اواخر سال آینده کارت ملی هوشمند در خراسان جنوبی صادر می‌شود.

صدور کارت ملی هوشمند از سال آینده در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، علی‌ پورحسین پیش از ظهر امروز در نشست وقایع حیاتی درمیان گفت: در یک پروسه پنج ساله 40 هزار شناسنامه از مجموع 50 هزار شناسنامه در درمیان باید تعویض شود.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از واگذاری خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی تحت عنوان دفاتر پیش‌خوان دولت خبر داد و تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری به منظور اجرای طرح آرشیو اسناد هویتی در ثبت احوال استان قریب 80 میلیون تومان هزینه شده است.
پورحسین با بیان اینکه تعداد یک میلیون و 500 هزار سند ازدواج و وفات در مرکز استان باید آرشیو شود، یادآور شد: قریب 167 هزار سند از مجموع این اسناد متعلق به شهرستان درمیان است.
مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویتی و ارائه آمار تحولات جمعیتی را رسالت مهم ثبت احوال در استان برشمرد و افزود: جمعیت خراسان جنوبی 680 هزار نفر است که این میزان 0.09 درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شود.
وی تعداد وقایع ثبت شده ولادت، ازدواج، طلاق و وفات در نیمه نخست سال جاری را 14هزار و 507 واقعه عنوان کرد و ادامه داد: میزان ولادت در استان با ثبت رکورد 7 هزار و 263 واقعه در شش ماه نخست امسال 7.6 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
پورحسین از کاهش 1.85 درصدی آمار طلاق در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: میزان مرگ و میر در استان نیز 1.61 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با ثبت رکورد 99.7 درصدی در ثبت وقایع حیاتی رتبه نخست کشور را داراست، اضافه کرد: درمیان با ثبت رکورد صد درصدی ثبت وقایع حیاتی رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.
پورحسین میزان فراوانی نام نوزادان متولد شده پسر را در سال جاری به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرمحمد، مهدی، محمدمهدی و محمد برشمرد و ادامه داد: میزان فراوانی نام نوزادان دختر نیز به ترتیب فاطمه، فاطمه‌زهرا، زهرا، ستایش، ریحانه، نازنین، زینب و کوثر است.
وی از برگزاری همایش مهندسی نامگذاری در مرکز استان تا پایان سال جاری خبر داد و ابراز داشت: آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی، گسترش مراکز و افزایش صدور شناسنامه مکانیزه، توسعه وب سایت به منظور گسترش ارائه خدمات الکترونیک در استان از جمله برنامه‌های این اداره کل در سال جاری به شمار می‌رود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول