اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت ‌احوال خراسان جنوبی:

گنجینه اسناد هویتی خراسان جنوبی در حال تدوین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت ‌احوال خراسان جنوبی گفت: در راستای حفظ و حراست از اسناد مشاهیر استان گنجینه اسناد هویتی خراسان جنوبی از سال گذشته در حال تدوین است.

گنجینه اسناد هویتی خراسان جنوبی در حال تدوین است
علی پورحسین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به تهیه گنجینه اسناد هویتی مشاهیر خراسان جنوبی اظهار داشت: تهیه این گنجینه با دستور رئیس ثبت ‌احوال کشور از نیمه نخست سال 89 آغاز شده است.
وی به اهداف ایجاد این گنجینه مشاهیر در استان اشاره کرد و گفت:‌ هدف از ایجاد گنجینه اسناد هویتی در استان ایجاد بانک اطلاعاتی از چهره‌های شاخص استان و نگهداری و پژوهش در آثار گذشتگان استان است.
مدیرکل ثبت ‌احوال خراسان جنوبی معرفی چهره‌های شاخص گذشته استان و انتقال آن به نسل جدید را یکی دیگر از اهداف تهیه این اسناد عنوان کرد و افزود: ایجاد و تقویت تفاهم میان اقوام و ملل، شناخت و نمایش سهم آنها در فرهنگ و تمدن جهانی، کمک و تلاش در بهبود و افزایش میزان دانش عمومی مردم به ویژه پژوهشگران، دانش‌آموزان و دانشجویان از دیگر اهداف تهیه این اسناد در استان است.
پورحسین تصریح کرد: در راستای تهیه این اسناد این مجموعه همکاری تنگاتنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید وامور ایثارگران و فرماندهی سپاه انصارالرضا را داشته است تا اطلاعات این مشاهیر تهیه و منتشر شود.
وی افزود: از جمله این مشاهیر می‌توان به علما، شهدا و مبارزان انقلابی و نیز اولین‌ها و برترین‌های استان نام برد.
مدیر کل ثبت ‌احوال خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین شجره‌نامه سادات، مشخصات مدیران سابق ثبت احوال، نمونه‌های قدیمی، اسناد و اعلامیه‌های ازدواج، دست‌نوشته‌ها و شناسنامه‌های قدیمی و نمونه‌های قدیمی از مهرهای مورد استفاده در ثبت‌ احوال از دیگر اسناد هویتی تهیه شده است.
پورحسین افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس از اسناد سجلی دو تن از شهدای استان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی رونمایی شد.
وی به بیان تاریخچه‌ای از ثبت‌احوال استان پرداخت و گفت: نخستین سند هویتی به نام سید مهدی قدسی در تاریخ 21 مهر ماه 1307 در شهرستان بیرجند تنظیم شده است.
مدیرکل ثبت ‌احوال خراسان جنوبی افزود: پس از انتزاع خراسان جنوبی از خراسان بزرگ در سال 83 اداره کل ثبت احوال در استان تشکیل شد و در حال حاضر نیز 9 اداره مستقل و دو نمایندگی دارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول