اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی:

ثبت 6 هزار واقعه ازدواج در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از ثبت 6 هزار و 714 واقعه ازدواج از ابتدای سال در سطح استان خبر داد.

ثبت 6 هزار واقعه ازدواج در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی پورحسین ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت این میزان واقعه ولادت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6.45 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به صحت نداشتن صحبت‌ها در مورد بالا بودن سن ازدواج در استان افزود: میانگین سن ازدواج در خراسان جنوبی برای آقایان 25.5 سال و برای خانم‌ها 22 سال است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: از کل ازدواج‌های ثبت شده 3 هزار و 869 مورد در مناطق شهری و 2 هزار و 845 مورد در مناطق روستایی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 14.33 درصد افزایش و 2.67 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
پورحسین با اشاره به تعداد طلاق‌های ثبت شده در مدت یاد شده گفت: تعداد 506 مورد طلاق در این مدت در سطح استان ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 503 مورد بوده است که 0.6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: از این تعداد طلاق 348 مورد در مناطق شهری و 158 مورد در مناطق روستایی به ثبت رسیده است که به ترتیب میزان 3.88 درصد افزایش و 5.95 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در مورد سن ازدواج بین آقایان و خانم‌ها ادامه داد: در این مدت بیشترین ازدواج بین مردان 20 تا 24 ساله با زنان 15 تا 19 ساله رخ داده است.
پور حسین افزود: در این مدت تعداد مردانی که در گروه سنی 20 تا 24 اقدام به ازدواج کرده‌اند در مناطق شهری یک‌هزار و 955 نفر و در مناطق روستایی یک‌‌هزار و687 نفر بوده است.
وی گفت: تعداد خانم‌هایی که در این مدت در گروه سنی 15 تا 19 سال اقدام به ازدواج کرده‌اند نیز در مناطق شهری و روستایی به ترتیب برابر با یک‌هزار و687 و یک‌هزار و 270 نفر بوده است.
مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی همچنین میزان ازدواج زوج‌های همسن در این مدت را 14.52 درصد اعلام کرد و گفت: میانگین سن ازدواج در این مدت برای مردان 25.5 و برای زنان 22 سال بوده است.
پورحسین افزود: در مورد طلاق نیز در مدت یاد شده بیشترین آمار طلاق برای مردان، مربوط به مردان 25 تا 29 سال و برای زنان مربوط به زنان 20 تا 24 سال بوده است.
وی همچنین بیشترین میزان طلاق ثبت شده در این مدت را برای زوج‌هایی با اختلاف سنی صفر تا پنج سال با رقم 53.75 درصد دانست و گفت: این میزان برای زوج‌های هم سن معادل 11.26 درصد بوده است.
مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: در این مدت طول زندگی مشترک در بیشتر طلاق‌های صورت گرفته بین صفر تا چهار سال با مقدار 52.17 درصد بوده است به طوری که 13.44 درصد زوج‌هایی که طلاق گرفته‌اند کمتر از یک سال، 16 درصد بین یک تا دو سال، 11.66 درصد بین دو تا سه سال و 11.7 درصد بین سه تا چهار سال با هم زندگی کرده بوده‌اند.
پورحسین میانگین سن طلاق در مدت یاد شده را برای آقایان 32.7 سال و برای خانم‌ها 27.1 سال دانست.
وی یادآور شد: در این مدت به ازای هر 13 ازدواج یک مورد طلاق در استان ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته برابر با یک طلاق به ازای هر 14 ازدواج بوده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول