اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد:

ثبت 9 هزار واقعه ولادت در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 9 هزار و 514 واقعه ولادت در سطح استان به ثبت رسیده است.

ثبت 9 هزار واقعه ولادت در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی پورحسین ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: میزان ولادت و وفات مردان در خراسان جنوبی بیشتر از زنان است.
وی با اشاره به ثبت 9 هزار و 514 واقعه ولادت در استان از ابتدای سال افزود:‌ از این تعداد 5 هزار و 743 مورد در مناطق شهری و 3 هزار و 771 مورد در مناطق روستایی به وقوع پیوسته است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 5.37 درصد، 5.36 درصد و 5.39 درصد افزایش داشته است.
 
* ثبت 2307 واقعه وفات در خراسان جنوبی

پورحسین ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد 2 هزار و 307 مورد وفات در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.5 درصد کاهش داشته است.
وی یادآور شد: از این میزان یک‌هزار و 58 مورد در مناطق شهری و یک‌هزار و 249 مورد در مناطق روستایی ثبت شده است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: وفات‌های ثبت شده در مناطق شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.86 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
پورحسین گفت: این آمار بیانگر افزایش 4.52 درصدی تعداد وفات ثبت شده در مناطق روستایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که توجه بیشتر مسئولان به روستاییان را می‌طلبد.
 
* به ازای هر 105 پسر 100 دختر به دنیا می‌آید
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: طی مدت یاد شده به طور متوسط در هر روز تعداد 38.7 واقعه ولادت در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است.
پورحسین ادامه داد: یعنی به طور متوسط تعداد 1.63 ولادت در ساعت اتفاق افتاده است.
وی یادآور شد: همچنین تعداد 9.38 واقعه فوت در هر روز در سطح استان ثبت شده است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در این مدت به ازای ولادت هر 100 دختر تعداد 105 پسر متولد شده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته به میزان تولد 108 پسر به ازای تولد هر 100 دختر بوده است.
پورحسین گفت: به ازای فوت هر 100 زن نیز  تعداد 136 مورد فوت برای آقایان به ثبت رسیده است.
 
* ثبت 104 مورد چند قلوزایی از ابتدای سال در خراسان جنوبی
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به چند قلوزایی در سطح استان نیز گفت: از ابتدای سال تعداد 104 مورد چند قلوزایی در سطح استان اتفاق افتاده که منجر به تولد 212 نوزاد شده است.
پورحسین ادامه داد: 100 مورد از این تولدها مربوط به نوزادان دو قلو و چهار مورد مربوط به نوزادان سه قلو بوده است.
وی یادآور شد: در این راستا شهرستان بیرجند با 51 مورد، شهرستان قاینات با 13 مورد و شهرستان فردوس با 11 مورد چند قلوزایی به ترتیب بیشترین آمار چند قلوزایی در سطح استان را دارا هستند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین سه‌قلوها در سطح چهار شهرستان بیرجند، درمیان، سرایان و فردوس به دنیا آمده‌اند.
 
* 1.6 درصد نرخ رشد جمعیت در خراسان جنوبی
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: طبق آمار اعلام شده نرخ رشد جمعیت استان خراسان جنوبی از ابتدای سال بالغ بر 1.6 درصد است.
پورحسین ادامه داد: همچنین نرخ ثبت ولادت و نرخ ثبت وفات در این مدت به ترتیب برابر با 20.9 نفر و 5.9 نفر در هر هزار نفر بوده است.
وی یادآور شد: بر اساس آمار ارائه شده امید به زندگی در آقایان 67.4 سال و در خانم‌ها 69.5 سال است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: بیشترین وفات ثبت شده مربوط به افرادی است که سنی بیشتر از 75 سال داشته‌اند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول