اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی 4 دفتر پیشخوان خدمات دولت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از راه‌اندازی چهار دفتر پیشخوان خدمات دولت تا پایان سال جاری در خراسان جنوبی خبر داد.

راه‌اندازی 4 دفتر پیشخوان خدمات دولت
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی پورحسین در مراسم افتتاح نخستین باجه ارائه خدمات الکترونیکی ثبت احوال در دفتر پیشخوان خدمات دولت در بیرجند اظهار داشت: از این چهار دفتر پیشخوان خدمات دولت سه مورد آن در شهرستان بیرجند و یک مورد آن در شهرستان قاین تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در بحث شناسنامه‌های مکانیزه فراخوان عمومی در استان صادر نشده است، ادامه داد: چراکه هنوز امکانات سخت‌افزاری سازمان ثبت احوال آماده نیست ولی زیرساخت‌های آن آماده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از صدور 10 هزار و 500 جلد شناسنامه مکانیزه در استان خبر داد و افزود: این تعداد شناسنامه صادره برای افرادی که شناسنامه آنها مفقود، تغییر نام خانوادگی و یا ناشی از آراء دادگاه بوده صادر شده که امید است تا پایان سال جاری فراخوان عمومی شناسنامه‌های مکانیزه را در سطح استان انجام دهیم.
پورحسین اصل و درخواست تعویض شناسنامه، اصل و درخواست تعویض شناسنامه المثنی، اصل و درخواست کارت شناسایی ملی و اصل و درخواست المثنی کارت شناسایی ملی را از خدمات ارائه شده در دفتر پیشخوان خدمات دولت برشمرد.
وی رونمایی از اسناد سجلی دو تن از سرداران شهید خراسان جنوبی را یکی از دستاوردهای فرهنگی ثبت احوال دانست و تصریح کرد: این رونمایی از اسناد با عنوان گنجینه‌ای از مشاهیر و سرداران شهید استان است که مردم می‌توانند با این افراد آشنا شوند.
 مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی آرشیو اسناد الکترونیکی سجلی در سازمان ثبت احوال را یکی دیگر از دستاوردهای این نهاد برشمرد و اظهار داشت: در این زمینه اسناد سجلی یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم استان که زنده و فوت کرده‌اند را اسکن و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور تعبیه می‌کنیم.
پورحسین گسترش صدور شناسنامه مکانیزه را از دیگر دستاوردهای مهم ثبت احوال دانست و افزود: این امر از سال گذشته با ضریب امنیتی بالا آغاز شده و در گام نخست به تعدادی از افرادی که شناسنامه‌های آنها مفقود شده است این شناسنامه‌ها صادر شده که فراخوان عمومی آن را تا پایان سال جاری انجام خواهیم داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول