اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب حرم مطهر رضوی:

رفتارهای کریمانه وحدت را در جامعه جاری می‌کند

خبرگزاری فارس: خطیب حرم رضوی گفت: رفتارهای کریمانه موجب جاری شدن وحدت در جامعه می‌شود و سازش با دیگران را رواج می‌دهد.

رفتارهای کریمانه وحدت را در جامعه جاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، حجت‌الاسلام سید مهدی واعظ موسوی در مراسم «در جشن زیر سایه خورشید» در حضور خادمین حرم مطهر رضوی در این شهرستان اظهار کرد: انسان کریم اهل سازندگی است و دوست دارد با افزایش سازش با دیگران رفاقت را در جامعه ترویج کند.

وی با اشاره به نکات مطرح شده در باب کرامت و بخشندگی در قرآن افزود: اتصال به قرآن و دین اسلام بالاترین درجه وحدت در جامعه است.

کارشناس اخلاق و خانواده ادامه داد: نبود وجود اخلاق کریمانه و جوانمردی در جامعه سبب شده تا آمار طلاق افزایش یابد و اگر در جامعه این صفت اخلاقی رواج پیدا کند، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) به زوجین درباره سازش و رفاقت در زندگی بیان کرد: یکی از اهداف افزایش مهارت‌های زندگی ترویج بخشندگی و اخلاق کریمانه است.

واعظ موسوی به آیاتی از قرآن اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار (ع) با انجام رفتار بزرگوارانه خود هرگز از کسی انتظار جبران نیکی نداشتند.

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه با اشاره به کرامات حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) ادامه داد: نه تنها این دو بزرگوار بلکه تمام ائمه (ع) در باب نیکی و رفتار با اطرافیان از اخلاق کریمانه و جوانمردی برخوردار بودند.

مدیحه سرایی و قرائت صلوات خاصه و بیانیه‌ای در باره شهدا و امام شهدا و اهتزاز پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) توسط خدام حرم رضوی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ا‌نتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول