اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سابق حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد

تشکیل 17 هزار جلسه اخلاق در حوزه‌ها / تقویت حوزه‌های شهرستان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر سابق حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: 300 نفر از اساتید اخلاق طی چهار سال گذشته 17 هزار جلسه کلاس اخلاقی برای طلاب سراسر کشور برگزار کرده‌اند.

تشکیل 17 هزار جلسه اخلاق در حوزه‌ها / تقویت حوزه‌های شهرستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش مراجع، اساتید و طلاب حوزه علمیه قرار می‌دهد.

وی افزود: اساتید و مراجع با روش اخلاقی و بیانات خود این مسئولیت سنگین را بر دوش داشته و وظیفه راهنمایی و ارشاد طلاب را بر عهده می‌گیرند.

مدیر سابق حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه هیچ استادی نمی‌تواند نسبت به شاگردان خود بی‌تفاوت باشد، گفت: تربیت علمی و اخلاقی شاگردان بر عهده استاد بوده و همه ما باید این مسئولیت سنگین را بپذیریم زیرا علما و بزرگان گذشته نیز همین سیره و روش را داشتند.

وی ادامه داد: مراقبت علمی و درسی طلاب در کنار تربیت اخلاقی جزو وظایف اساتید محسوب می‌شود و در این خصوص بیان روایات و احادیث اخلاقی در شروع کلاس‌های درس تأثیر فراوانی دارد.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری نظام اسلامی فرزند حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید مسائل مورد نیاز کشور و نظام را در سطوح عالی و خارج مطرح کرده و راهکارهای لازم را ارائه دهند.

مدیر سابق حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر جدیت طلاب در تحصیل گفت: فرصت مناسبی که در قم برای طلاب فراهم شده باید مورد توجه قرار گیرد و این چند سال حضور در قم تمام و کمال در اختیار تحصیل و مباحثه قرار داده شود.

وی ادامه داد: مباحثه بین طلاب یکی از سنت‌های حوزه‌های علمیه است ضمن اینکه مطالعه دروس آینده برای فهم مطلب و باقی ماندن در اذهان اهمیت فراوانی دارد.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به دوره مدیریت خود در حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: در آغاز فهرستی از مسائل مورد نیاز فراهم شد و خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان نیز فرمودند هر یک از این موضوعات کوهی از کار هستند.

مدیر سابق حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها در چهار سال گذشته مورد توجه قرار گرفت تا حوزه علمیه قم نیز در نهایت تقویت شود.

وی با بیان اینکه به دلیل حساسیت‌های موجود سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین استان در این زمینه انتخاب شد، گفت: هیئت‌هایی به تمام استان‌ها اعزام شدند تا وضعیت موجود را بررسی کنند و اکنون اطلاعات تمام حوزه‌ها در دسترس قرار دارد.

آیت‌الله مقتدایی ابراز کرد: پس از بررسی‌های لازم حدود 220 نفر استاد حوزوی از قم به دیگر شهرستان‌ها اعزام شدند زیرا کمبود استاد در این مناطق احساس می‌شد ضمن اینکه 36 مدیر نیز برای مدارس شهرستان‌ها تعیین شد.

مدیر سابق حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته 26 استان دارای شورای استانی حوزوی شده‌اند، عنوان داشت: در مجموع 188 نفر عضو این شوراها هستند به طوری که نمایندگان ولی فقیه در رأس هر شورا قرار گرفته و بزرگان هر استان نیز در آن عضویت دارند.

وی از برگزاری 336 جلسه شوراهای استانی طی این مدت خبر داد و افزود: حاصل این جلسات هزار و 588 مصوبه بوده و موجب تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها شده و ترقی و پیشرفت آنها را در پی داشته است.

مقتدایی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید مستقل باشند تاکید کرد: طی این مدت 300 استاد اخلاق در حوزه‌ها شناسایی شده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است این اشخاص به حوزه‌های شهرستان‌ها اعزام شده و کلاس‌های اخلاقی برگزار کنند که این امر در حال حاضر انجام می‌شود.

مدیر سابق حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه تعداد اعزام اساتید اخلاقی طی این مدت 3 هزار و 300 مورد بوده است گفت: برپایی 17 هزار جلسه کلاس اخلاق برای طلاب سراسر کشور حاصل این برنامه‌ریزی دقیق بوده است.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه‌های علمیه افزود: تشکیل شورای سامان‌دهی تبلیغ پاسخ به یکی از این مطالبات بوده و سازمان‌ها و نهادهای مختلفی در آن عضویت دارند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه ستادی متشکل از هشت کمیته بر اساس مصوبه شورای ساماندهی تبلیغ تشکیل شده است، عنوان داشت: نظارت بر فعالیت مبلغان و ایجاد سامانه‌ای برای اعزام مبلغان از دیگر فعالیت‌های شورا بوده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول