اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهشهر:

ششمین یادواره شهدای بهشهر به 12 مهر موکول شد

خبرگزاری فارس: فرماندار و رئیس ستاد یادواره شهدای شهرستان بهشهر از برگزاری ششمین یادواره شهدای این شهرستان در 12 مهر ماه امسال خبر داد.

ششمین یادواره شهدای بهشهر به 12 مهر موکول شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمدرضا البرزی ظهر امروز در جلسه هماهنگی کمیته‌های عضو ستاد یادواره شهدا، اظهار داشت: شهدا، عزت، آبرو و شرف ما هستند و برای برگزاری یادواره‌های شهدا همه باید با تمام توان پای کار باشیم.

وی افزود: همانگونه که برای مدیریت شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان دغدغه داریم در بحث فرهنگی و معنوی شهرستان هم دغدغه داریم و معتقدیم که اگر خلأهای فرهنگی را پر نکنیم برای ما مشکل‌آفرین خواهد بود.

فرماندار بهشهر ابراز داشت: فعال کردن گروه‌های قرآنی، تشویق دانش‌آموزان به کسب رتبه‌های برتر در کنکور سراسری با در نظر گرفتن هدایای نفیس، افطاردهی یکی از مساجد شهرستان در تمام روزهای ماه مبارک رمضان امسال، ایجاد شور و هیجان در بین علاقمندان به ورزش با اهدای یک دستگاه پراید به قهرمان وزن 60 کیلوگرم کشتی آزاد جوانان جهان و کمک به خانه‌دار شدن یکی دیگر از امیدهای ورزشی شهرستان و همچنین برگزاری منظم شورای فرهنگی عمومی با دعوت از اساتید و کارشناسان مربوطه به‌منظور بررسی وضعیت فرهنگی شهرستان و ارتقای آن تنها بخشی از دغدغه‌های فرهنگی ما است که تا دو سال قبل به این صورت نبوده است.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری این برنامه‌ها برای گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردانی که همه هستی خود را برای دفاع از عزت و شرف و‌ آبروی اسلام به خطر انداختند، در طول سال انجام می‌شود به ‌طوری که سالانه حدود 100 یادواره شهدا در بخش‌های مختلف شهرستان با دعوت از سخنرانان کشوری، استانی و محلی انجام می‌شود.

البرزی در ادامه سخنان خود، گفت: شهرستان بهشهر افتخار دارد که از 10 شهید محوری استان مازندران، سه شهید آن از بهشهر برخاسته‌اند و از عطر معنوی 31 سردار شهید که در رأس آنها شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد قرار دارد، بهره‌مند است.

وی تصریح کرد: از 800 شهید شهرستان بهشهر، 448 نفر بسیجی، 112 نفر پاسدار، 25 نفر از نیروهای انتظامی، 165 نفر از سپاه و ارتش، 25 نفر روحانی، 11 نفر دانشجو و 325 نفر دانش آموز بودند. همچنین در بین خانواده‌های شهدا، دو خانواده سه شهید و 43 خانواده دو شهید داریم و 9 خانواده، تک فرزند پسر آنها شهید شده است.

رئیس ستاد یادواره سرداران و 800 شهید شهرستان بهشهر، علت تغییر زمان برگزاری یادواره را تغییر برنامه زمانی سخنران به توجه به همزمانی با برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه از قبل برای حضور سرلشگر رحیم صفوی در ششمین یادواره شهدای بهشهر برنامه‌ریزی شده بود که برای بهره‌مندی از سخنان ایشان زمان برگزاری یادواره از شش مهرماه به 12 مهرماه تغییر یافت.

بخش پایانی این نشست به بیان عملکرد مسئولان ستاد یادواره شهدا اختصاص داشت.

سپاه ناحیه، جهاد کشاورزی، اصناف، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، بخشداری مرکزی و بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله ادارات و نهادهای اصلی کمیته‌های هماهنگی، پشتیبانی، نیروی انسانی، جمع‌آوری آثار، مالی، فنی، بازرسی و... بودند که آمادگی خود را برای دراختیار گذاشتن منابع و امکانات و هماهنگی با دستگاه‌های عضو ستاد اعلام کردند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول