اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان:

توجه به سیره شهدا در جامعه مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توجه به سیره شهدای دوران دفاع مقدس در جامعه مغفول مانده است.

توجه به سیره شهدا در جامعه مغفول مانده است

حسین عبادتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، یکی از نقاط ضعف جامعه را در پرداخت به مسایل دوران دفاع مقدس عدم توجه به پژوهش در سیره شهدا دانست و گفت: در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه سیره شهدا در جامعه مغفول مانده است، خاطرنشان کرد:‌ باید این بخش مدون شده و در اختیار نسل جدید جامعه قرار گیرد.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان بر ضرورت استفاده از واقعیت‌های دوران دفاع مقدس به ویژه سیره شهدای دانش‌آموز و دانشجو در کتاب‌های درسی تاکید کرد و افزود: با وجود  36 هزار شهید دانش‌آموز و دانشجو، می‌طلبد به این امر توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه تاریخ معاصر کشور خالی از سیره شهدا است، افزود: باید دوران دفاع مقدس در تاریخ معاصر کشور به نحو مطلوبی در نظر گرفته شود.

عبادتی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی بر استبداد دوران ستمشاهی با شعار نه غربی و نه شرقی جمهوری اسلامی نقش بی‌بدیلی در جهان ایفا کرد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ایران اسلامی با 32 کشور جهان که نماد آن عراق بود وارد جنگ شد، افزود: خوشبختانه در این دوران حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس به مدد رزمندگان موفقیت‌های مطلوبی را کسب کرد، افزود: موفقیت‌های امروز کشور مدیون ایثارگری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره) نیز دوران دفاع مقدس دورانی ویژه برای نظام جمهوری اسلامی است، افزود: ضروری است در سالروز چنین واقعیت عظیمی قدردان زحمات رزمندگان بود.

عبادتی با بیان اینکه باید دوران دفاع مقدس با ابزار هنر به جامعه ارائه شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه از ابزار هنر برای واقعیت‌های این دوران به خوبی استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه‌های دفاع مقدس فعالیت مطلوبی انجام نشده است، افزود: با این حوزه در حال حاضر سختگیرانه برخورد می‌شود.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هنوز فرصت بسیاری می‌طلبد تا واقعیت‌های دوران دفاع مقدس به جامعه ارائه شود، افزود: باید از ابزار هنر و فعالیت‌های فرهنگی برای تبیین دستاوردهای این دوران استفاده شود.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان استفاده از ابزار هنر در زمینه دفاع مقدس را از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت:‌ توجه به دفاع مقدس در قالب‌های هنری مختلف می‌تواند این دستاوردها را ملموس‌تر سازد.

وی بر ضرورت ارائه رویکردی جدی در زمینه یادمان‌های دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید یادمان‌های دوران دفاع مقدس از حالت شعاری خارج شده و برنامه‌ریزی عمیق فرهنگی برای بازدید مردم از این یادمان‌ها انجام شود.

عبادتی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ریزی فرهنگی مناسبی در خصوص بازدید کاروان‌های راهیان نور از مناطق دوران دفاع مقدس وجود ندارد، افزود: باید به اردوی راهیان نور توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول